Telenor senker prisen på kundeservice
I gårsdagens utgave av Oslo-avisen Aften, uttykte Telenor-kunden Jan Enersen sin frustrasjon over å måtte betale 150 kroner for to korte samtaler og titalls minutter med ventemusikk da han hadde ringt kundeservice. Det viste seg nemlig at kundeservice kostet hele fem kroner per minutt fordi Enersen hadde lavprisabonnementet Fri Het fra Telenor, mens det for andre abonnementer kostet 80 øre per minutt.
Nå bekrefter Telenor overfor Mobilen.no at de vil senke prisen på kundeservice på både abonnementet Fri Het, Fri Fiks, Djuice Zero, og Djuice Allstar (utgått abonnement) i slutten av oktober.
”Granat-prissjokk
Enersen fortalte Aften at fikk et ”granat-prissjokk” da han fikk regningen på å ha ringt Telenors kundesenter for mobiltelefoner to ganger på til sammen 30 minutter. Han var i tillegg frustrert over at store deler av tiden gikk med på å høre på ventemusikk.
Informasjonssjef Anders Krokan i Telenor lovet i går at de ville ”ta en ny vurdering på prisen for å ringe kundeservice”. Den vurderingen ser nå allerede ut til å være tatt.
(Artikkelen fortsetter under bildet.)
Informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.
Vil være ledende
Til Mobilen.no sier nemlig Krokan at Telenor vil sette ned prisen på kundeservice i siste halvdel av oktober for de abonnementene som i dag en minuttpris som er over seks ganger høyere enn andre Telenor-abonnement.
- Vi har forsvart den høye prisen med at Fri Het på alle andre områder er et meget billig abonnement. Men Telenor har som mål å være ledende på kundeservice, og vi ser at den høye prisen for å ringe vår kundeservice ikke er i tråd med dette målet. Derfor setter vi ned prisen på å ringe kundeservice med Fri Het. Nå blir det 80 øre minuttet også for Fri Het, samtidig setter vi ned prisen tilsvarende for Telenor Fri Fiks, Djuice Allstar og Djuice zero, sier Krokan.
Mest populære abonnement
Tidligere denne måneden kunne Mobilen.no avsløre at Fri Het er det mest populære Telenor-abonnementet for øyeblikket, noe som betyr at et stort antall kunder betaler fem kroner per minutt for å ringe til kundesenteret. Vi antydet overfor Krokan at dette ville virke urettferdig for de kundene som valgte et lavprisabonnement, og lurte samtidig på om han trodde kundene var godt nok informert over prisforskjellen i forhold til andre abonnement. (80 øre per minutt).
- Det føltes for oss særlig urimelig å opprettholde denne prisen siden det var så mange den gjaldt. Vi føler imidlertid at vi har informert godt. Både i abonnementsbetingelsene, og på Telenor.no, har dette gått klart frem. Nå kan imidlertid de som har Fri Het glede seg over at abonnementet blir enda bedre, avslutter Krokan.