Microsoft skryter av Windows Phone-salget
Slår iPhone i sju markeder.
First page
Ifølge Microsofts Technet-blogg er det gode tider for Windows Phone om dagen. Plattformen slår nemlig iPhone i sju av markedene den er i salg i.
Microsoft henviser til undersøkelser gjort av analysehuset IDC, og skryter videre av at Windows Phone er oppe i 10 prosents markedsandel i en rekke land. De kanadiske BlackBerry-telefonene blir slått i hele 26 av markedene der de to plattformene er i salg.
Fra tidligere er det kjent at Windows Phone-plattformen nå har karret seg forbi BlackBerry her i Europa.
Hyppige oppdateringer og nye tjenester
I bloggen henviser selskapet til kodenavnet "blue" som de fleste så langt har tenkt på som neste oppdatering av Windows-plattformene. Blue omtales her som en plan for å bygge ytterligere opp under enhetene og tjenestene fra selskapet.
Hyppige oppdateringer av produktene, og stadig flere nye apper, presenteres som den nye normen hos Microsoft.
Det er vanskelig å si akkurat hvor store disse nyhetene er – det avhenger veldig av hvilke markeder det dreier seg om. Like fullt ser det ut til at Microsoft satser hardt på å prøve å kapre tredjeplassen i mobilmarkedet fremover.
Les også: Windows Phone 8 er svært konkurransedyktig
(Kilde: blogs.technet.com)
First page
Ifølge Microsofts Technet-blogg er det gode tider for Windows Phone om dagen. Plattformen slår nemlig iPhone i sju av markedene den er i salg i.
Microsoft henviser til undersøkelser gjort av analysehuset IDC, og skryter videre av at Windows Phone er oppe i 10 prosents markedsandel i en rekke land. De kanadiske BlackBerry-telefonene blir slått i hele 26 av markedene der de to plattformene er i salg.
Fra tidligere er det kjent at Windows Phone-plattformen nå har karret seg forbi BlackBerry her i Europa.
Hyppige oppdateringer og nye tjenester
I bloggen henviser selskapet til kodenavnet "blue" som de fleste så langt har tenkt på som neste oppdatering av Windows-plattformene. Blue omtales her som en plan for å bygge ytterligere opp under enhetene og tjenestene fra selskapet.
Hyppige oppdateringer av produktene, og stadig flere nye apper, presenteres som den nye normen hos Microsoft.
Det er vanskelig å si akkurat hvor store disse nyhetene er – det avhenger veldig av hvilke markeder det dreier seg om. Like fullt ser det ut til at Microsoft satser hardt på å prøve å kapre tredjeplassen i mobilmarkedet fremover.
Les også: Windows Phone 8 er svært konkurransedyktig
(Kilde: blogs.technet.com)