One Calls nett ned for telling
– Det ser ut til å gå opp igjen nå, men det har vært et strømbrudd, sier One Call-sjefen.
Tirsdag morgen dukket meldinger opp på Facebook-sidene til One Call, Lebara og Network Norway om problemer med mobilnettet deres, grunnet strømstans.
Oppdatert:
Vi fikk tak i One Calls administrerende direktør Øistein Eriksen på hans ordinære nummer, noe han sier er et godt tegn.
– Det ser ut til å gå opp igjen nå, men det har vært et strømbrudd fra Helsfyr og helt ned til Oslo S som har slått ut alt. Dette er ikke en øvelse, sier Eriksen til Amobil.no.
–Nå er strømmen tilbake så det er bare IP-nett som må justeres før dekningen er tilbake. At du ringer meg på mitt vanlige nummer nå er et godt tegn. Jeg snakker på et krisenummer med teknikerne nå samtidig, så jeg vil si at vi har solide rutiner for slike feil.
- Kan du si noe om hvor lang tid det vil ta før nettet er oppe igjen?
– Jeg kan dessverre ikke si noe om tid nå, men vi skal informere media og kundene våres fortløpende, avslutter han.
Tidligere driftsmeldinger på Facebook:
Vi opplever for tiden problemer med mobilnettet på grunn av strømbrudd i Oslo. - One Calls Facebook-side.
Vi opplever for tiden problemer i mobilnettet pga strømstans i Oslo. Feilretting pågår. Vi beklager problemer dette medfører for våre kunder. - Lebaras Facebook-side.
Vi opplever for tiden driftsforstyrrelser. Feilretting pågår. Mer info kommer.- Network Norways Facebook-side.
Problemene er tilsynelatende landsdekkende, men berører ikke Tele2 - som er i samme "operatørfamilie" som de nevnte selskapene. Nettsidene til One Call og Network Norway er også nede, og det samme gjelder operatørenes kundeservice.
(Kilde: Facebook)