Sony vil utfordre all tradisjonell TV-titting
Skal også tilby direkte-TV.
Det tradisjonelle TV-tilbudet møter stadig sterkere konkurranse fra både strømmetjenester som Netflix og HBO, og Internett i seg selv.
I følge Wall Steet Journal har mediegiganten Sony og den store amerikanske TV-operatøren Viacom nå inngått en avtale som skal være godt nytt for Sonys kunder. Avtalen skal etter sigende bringe Viacoms TV-kanaler MTV, VH1, Nickelodeon og Comedy Central til Sonys kommende Internett-baserte TV-tjeneste.
Selskapet skal nemlig ha planer om en tjeneste på nett som vil tilby både tradisjonelle TV-kanaler og on-demand-innhold på samme sted. I tillegg til Viacom, skal Sony også ha vært i prat med kjente aktører som Disney, Time Warner og CBS om sammarbeid rundt den kommende tjenesten deres.
Økosystem på plass
Hvis Sony klarer å dra de største TV-selskapene i havn, betyr dette masse innhold for selskapets nettkunder. Om man legger til eksisterende Sony-produkter som kan spille av en slik tjeneste, som smart-TV-er, mediebokser og spillkonsoller, er økosystemet nesten komplett.
Sony er ifølge ryktene ikke de eneste som ønsker å inngå avtaler med TV-leverandører. Apple, Google og Intel skal også ha vært i samtaler med innholdsleverandører det siste året.
Men selv om markedet generelt er på vei til å følger aktører som HBO og Netflix, som begge har vokst seg store på nett de siste årene, er det er ikke anbefalt å holde pusten mens man venter på den nye tjenesten. Ingen av selskapene har nemlig bekreftet avtalen ennå.
Det finnes et hav av strømmetjenester på markedet i dag.
Vi plukket ut våre favoritttjenester for strømming av video >>
(Kilder: The Wall Street Journal via Pocket-lint)