Tek.no

Nyhet

Krav om bedre kundeservice

Vegard Haugen
2 Okt 2009 06:00

Post- og teletilsynet (PT) fastslo i 2007, i samarbeid med IKT-Norge, Forbrukerrådet og Forbrukerombudet, samt tilbydere av elektronisk kommunikasjon, noen ”God skikk-regler” med tanke på kundeservice i denne bransjen. Nå pålegger PT selskapene å måle og rapportere om hvor lang tid de faktisk bruker før de besvarer kundenes henvendelser. Dette har ifølge PT nemlig stor betydning for mange når de velger å bli kunde. I pressemeldingen fra Post- og teletilsynet står det følgende:

Tilbyderne skal både måle den gjennomsnittlige svartiden og hvor stor andel henvendelser som besvares innen tidsfristene. Reglene, som alle de store tilbyderne har sluttet seg til, fastsetter at henvendelser på telefon skal besvares innen fem minutter, e-post innen tre virkedager og brev innen sju virkedager.

Ettersom mobiloperatører, TV-tilbydere og bredbåndsleverandører, med flere, har godtatt God skikk-reglene, og nå blir pålagt å måle og rapportere hvordan de ligger an i praksis, kan vi forvente sanksjoner mot tilbydere med lang svartid. På sikt vil altså kundeservice bli hakket bedre enn det er i dag, i alle fall når det gjelder å besvare henvendelser fra kunder innen rimelig tid.

Les også
Så kjapt får du svar
Les også
Dette betaler du i gebyr
Les også
Så fornøyde er vi med operatøren
Les også
Kursendring for Ventelo
Les også
Storfornøyd med egen operatør
Les også
Dyrt til spesialnumre fra mobil
Les også
Ukas beste saker
Les også
Nytt overtramp fra Ucan2
Les også
Zemgo lopper deg på ny
Les også
Kaos for deg som mobilbruker
annonse

Les også