Oracle nedbemanner?
Oracle sysselsetter omlag 86 000 personer på verdensbasis der 1/3 av disse jobber i USA. Selskapet har tradisjonelt sett unngått de fleste oppsigelsesrundene som følge av dårligere salgstall i perioder, men nå må også Oracle la noen ansatte gå.
Ifølge et fransk nyhetsbyrå og nettstedet The Register kommer selskapet med stor sannsynlighet til å kutte omlag 1000 jobber i Europa. Det er foreløpig uvisst om dette har noe å si for Norge.
Det har ikke kommet noen offisiell uttalelse fra Oracle på dette.
Årsaken til en eventuell nedbemannelse kan henge sammen både med oppkjøpet av Sun Microsystems (noe som vil koste 7,4 milliarder dollar) og litt ustabile økonomiske tider.
(Kilde: The Register)
Les også
Sun-fragmenter forsvinner litt etter litt
Sun-aksjonærer godkjenner Oracle-kjøp
SAP leder, Microsoft og Salesforce vokser raskest
Enorme salgstap hos Sun
Oracle stopper datasenterbygging
Oracle stenger ned Virtual Iron
Oracle vil satse på Sparc!
Sun-kjøp kan bli radikal endring
Oracle øker lisensprisen for Power6
Bedre støtte for Oracle
Oracle tetter hull