Norske mobildeksler inn på Walmart
Gründerne i Frydaze satser på personaliserte deksler i det amerikanske markedet.
Det norske selskapet Frydaze har spesialisert seg på personaliserte mobildeksler, hvor du selv kan laste opp bilder og designe ditt eget deksel.
Nå satser Frydaze på å komme inn på det amerikanske markedet. Den 11. juli ble selskapets deksler til mobiltelefoner og nettbrett tilgjengelig i nettbutikken til den amerikanske Walmart-kjeden. Walmart er verdens største detaljist og også verdens tredje største selskap, ifølge Fortune Global 500-listen.
Vil selge 1000 deksler om dagen
Frydaze skriver i en pressemelding at de allerede har solgt mer enn 15.000 deksler i USA gjennom ulike kampanjer via GroupOn, og at de nå med Walmart-avtalen på plass har som mål å selge 1.000 mobildeksler om dagen i USA.
– Mottakelsen i det amerikanske markedet er vi godt fornøyd med. Vi selger bra her hjemme, men det er i USA det store volummarkedet er. Walmart er et av verdens mest kjente merkevarer, og det betyr enormt mye for lille oss å få bli en integrert del av deres nettbaserte salgskanal. Responsen hittil har vært god, sier daglig leder Kristian Fæste i Frydaze.
Fæste mener deres konkurransefortrinn er at du kan skreddersy mobildekslene, samtidig som selskapet heller ikke opererer med noe varelager.
– Personaliserte deksler har den fordelen at de ikke gir noe varebeholdning hos utsalgsstedene; man bestiller på nett og får levert hjem i posten. På Walmart.com vil man kunne kjøpe ”gift cards” som benyttes i vår nettbutikk, og på sikt blir også gavekortene tilgjengelig fysisk i Walmart-butikkene, sier Fæste.
Deksler til 100 modeller
Frydaze produserer deksler til 100 ulike mobiltelefonmodeller, nettbrett og bærbare PC-er. Ifølge Fæste er det iPhone og HTC som dominerer i Norge, mens andre telefonmodeller, som Blackberry, Samsung, LG og Huawei, benyttes i like stor grad i USA og det øvrige Europa.
Les også: Slik designer du ditt eget mobildeksel