Tek.no

Guide ArmA III

Slik får du rålekker grafikk i ArmA III

Skal du kjøre alt på maksimalt må du ha et beist av en maskin.

15 Sept 2013 10:00

Innledning

ArmA III er et solid krigsspill, med alt fra en solid dose sniking, til voldsomme kjøretøyer.

Serien har kanskje kommet noe i skyggen av Battlefield og Call of Duty, men ArmA III er likefullt et knallgodt spill. Det som skiller spillene fra hverandre er at Arma III er mye mer virkelighetstro enn konkurrentene.

Du kan gjerne snike rundt i buskene, men det lønner seg å følge med.

Her fungerer det skikkelig dårlig å løpe rundt som om man skulle hatt fanden i hælene, da du raskt vil bli skutt rett ned. Spillet er mer realistisk, og du dør mye kjappere enn i de andre seriene, om du virrer for mye rundt.

Striden foregår under vann, på land og i luften. Men det er kanskje på land hvor de mest varierte kampene foregår, med alt fra infanteri til tunge stridsvogner i fri utfoldelse.

Et skikkelig tungdrevet spill

ArmA-serien har aldri vært kjent som et lettdrevet spill. Her er det lett å dynge på med så tunge innstillinger at selv den seigeste maskinen vil få problemer med å følge med.

Noe av det som virkelig kan få spillmaskinen din til å knele er innstillingen som går på hvor langt du kan se. I ArmA har du enorme kart, og om du justerer avstanden du kan se til maksimum får du en utrolig oversikt.

Problemet er bare at maskinvaren din også må følge med i svingene. På samme måte varierer det visuelle enormt med hvilke teksturkvaliteter du velger. Går du for det aller laveste vil klassiske Doom II nesten se bra ut i forhold, går du derimot for det aller råeste er du klar for en krigsopplevelse av de sjeldne.

Bli med over på neste side, så titter vi på hvilke grafikkinnstillinger du kan endre »

Les også