På Tek finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.
Hvilke produkter Tek skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener Tek penger. Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».
Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på Tek, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.
I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.
AMDs nye skjermkort har overraskende ytelse
Og den har et ess i ermet for stue PC-en din.
Innhold
- Introduksjon
- Solide saker
- Uklart fokus
- Tekniske detaljer
- Effektforbruk, temperatur og støy
- Vi skrur opp spenningen
- Ytelse, syntetisk
- 3DMark 11 P e r f o r m a n c e
- Ytelse, spill - del 1
- Battlefield 3
- Metro 2033
- Sniper Elite V2
- Ytelse, spill - del 2
- Hitman: Absolution
- Far Cry 3
- Civilization V
- Konklusjon
- Beskjeden ytelse
- Kjempefin i stua
- En ganske drøy tusenlapp
Introduksjon
AMD har nå lansert et nytt tilskudd i Radeon HD 7000-familien: Budsjettkortet Radeon HD 7790. Spesifikasjonene på kortet tilsier at det legger seg først og fremst i konkurranse med Nvidias GeForce GTX 650 Ti, og vi forventer at kortet dermed vil oppføre seg som en relativt grei kraftpakke for den svært prisbevisste.
Vårt testeksemplar kommer fra produsenten Sapphire, og på overflaten er det ikke mye som tilsier at de har spart på kruttet. Esken forteller oss blant annet at kjernen er basert på AMD sin GCN-teknologi, og kortet skal være både overklokket og klart for spilling på flere skjermer.
Ut fra dette sitter vi igjen med et positivt inntrykk. Vi er dog mer enn en smule mer interessert i hva som befinner seg på innsiden av esken, og det gode inntrykket holder seg når vi får pakket ut Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version.
Solide saker
Selve kortet kommer nemlig slett ikke med noe referansedesign fra AMD. Det er lengre, og har ingen tilhørende radialvifte pakket i glossy plast.
Istedet har vi et matt, kantete viftehus med et par store vifter fra Sapphires Dual-X-serie, som omslutter en solid aluminiumsblokk med kjølerør i kobber.
Vekten klokker vi inn til nøyaktig 510 gram, og vi tipper mye av dette ligger i nettopp kjøleren. Kortet måler 215 mm i lengden, 112 mm i bredden, og høyden på 35 mm gir relativt god plass til å putte to av disse i et Crossfire-oppsett.
Uklart fokus
Alt i alt gir altså denne nylanseringen et godt førsteinntrykk. Det er imidlertid litt uklart hvem det retter seg mot. Norsk pris er i skrivende stund usikker, men vi antar den vil ligge solid i underkant av 1500 kroner.
Dermed er det litt rart, i våre øyne, at det følger med en Crossfire-overgang, som vil være naturlig for entusiaster å ønske seg. På den annen side vil et kort i denne klassen etter all erfaring å dømme passe svært fint i et mediesenter man vil kunne spille litt på, og vitterlig følger det også med en HDMI-kabel.
Kjøleren er også som hentet fra et rent entusiastkort, men vi vet fra spesifikasjonene at det slett ikke burde være nødvendig.
Tekniske detaljer
Grafikkprosessoren i vårt testeksemplar er den nye Bonaire-prosessoren, som har blitt overklokket fra 1000 MHz til 1075 MHz av Sapphire.
En enkelt gigabyte DDR5-minne, over en 128-bits minnebus, vil nok slite ved svært høye oppløsninger, men for øvrig gjøre en grei nok jobb.
De øvrige tekniske detaljene finner du i tabellen nedenfor her, men det er altså soleklart at heller ikke vårt overklokkede Radeon HD 7790 er laget for å ta opp kampen med noen av toppmodellene på markedet i dag.
Istedet vil det konkurrere mot det nevnte Nvidia GeForce GTX 650 Ti, og være et høyaktuelt alternativ for de som ønsker seg noe kraftigere enn de virkelige billigkortene, men som ikke koster fullt så mye som for eksempel AMD Radeon HD 7870.
Men nå er det på tide å gå i gang med testingen, og til å begynne med vil vi sjekke hvordan denne kjøleren gjør jobben sin. Svaret finner du på neste side »
Modell | AMD Radeon HD 7750 | AMD Radeon HD 7770 GHz Edition | Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC | AMD Radeon HD 7790 |
---|---|---|---|---|
Grafikkprosessor | Cape Verde | Cape Verde | Bonaire | Bonaire |
Kjernefrekvens | 800 MHz | 1000 MHz | 1075 MHz | 1000 MHz |
Boost-frekvens | - | - | - | - |
Prosess | 28 nm | 28 nm | 28 nm | 28 nm |
Minnefrekvens (eff.) | 5000 MHz | 5000 MHz | 6400 MHz | 6000 MHz |
Minnemengde | 1024 MB GDDR5 | 1024 MB GDDR5 | 1024 MB GDDR5 | 1024 MB GDDR5 |
Minnebusbredde | 128-bit | 128-bit | 128-bit | 128-bit |
Streamprosessorer | 512 | 640 | 896 | 896 |
Transistorer | 1,5 mrd. | 1,5 mrd. | 2,08 mrd. | 2,08 mrd. |
Teksturenheter | 32 | 40 | 56 | 56 |
ROP | 16 | 16 | 16 | 16 |
Typisk strømforbruk | 55 W | 80 W | Uoppgitt | 85 W |
Effektforbruk, temperatur og støy
Til å begynne med måler vi strømforbruket. Her ser vi hvor mange watt datamaskinen trekker fra stikkontakten mens skjermkortet kjører for fulle mugger.
Vi har for anledningen fjernet de forskjellige toppmodellener fra sammenlikningsutvalget, da disse på ingen måte retter seg mot samme marked som Radeon HD 7790. Like fullt er dagens skjermkort med grei margin det vi har testet som trekker minst strøm – uten at det er særlig overraskende.
Til tross for en overklokket prosessorkjerne er også temperaturene til dels ekstremt lave. Enkelte av toppmodellene vi har testet klarer riktignok lavere temperaturer enn Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version, men det er ikke mange.
Heller ikke dette er spesielt overraskende, ettersom kjøleløsningen som nevnt er et skikkelig entusiastprodukt. Det er imidlertid svært positivt, da de litt rimeligere modellene vi har sett så langt vanligvis har en litt slapp kjøler – som gjerne også bråker en del.
Hva støy angår, er dagens testobjekt faktisk det mest stillegående vi har testet noen gang, inkludert toppmodellene fra de forskjellige leverandørene. Dette kommer i stor grad av at viftene aldri trenger å jobbe så hardt, da kortet ikke produserer særlig til varme.
I avslappet tilstand spant nemlig viftene bare med en hastighet på 1150 omdreininger i minuttet, og ved belastning økte dette tallet til 1600 omdreininger. Støynivåene vi målte, opp til 22,4 dBA, er faktisk lavere enn hva mange strømforsyninger produserer.
Vi skrur opp spenningen
Vi ønsket imidlertid å se hvor høyt dette skjermkortet kunne gå, siden vi tipper dette er et skjermkort mange vil putte i et kompakt kabinett med litt laber luftgjennomstrømming.
Ved å øke hastigheten på viftene til 1900 RPM forble likevel støynivået lavt, og vi målte dette til 25,3 dBA – lavere enn selv Asus ROG Matrix HD 7970 Platinum, som ga oss hakeslepp da vi testet den.
Vi avsluttet støytestingen ved å øke spenningen på viftene til 12 volt. Dette sendte viftehastigheten opp i hele 4000 RPM, og støynivået opp til solide 45,7 dBA. Dette er temmelig bråkete, men like fullt litt mindre enn hva vi målte det ellers svært stillegående HIS Radeon HD 7950 IceQ Boost Clock til, med sin ene vifte på full guffe.
Lave temperaturer og lite støy følger følger nok av den gode kjøleren, men også av det lave effektforbruket. På neste side sjekker vi hvordan dette påvirker ytelsen »
Ytelse, syntetisk
3DMark 11
P e r f o r m a n c e
Vår aller første ytelsestest gjennomføres i 3DMark 11. Dette er en stabil og bred test, som gang på gang kan reprodusere målinger med svært lav variasjon. Programmet går løs på datamaskinen med en rekke forskjellige verktøy, og de forskjellige spesifikke testresultatene gis til slutt uttrykk for i en poengsum.
Både datamaskinens og skjermkortets prosessorer settes på prøve, samtidig som en rekke visuelle effekter og teknikker testes ut. Programmet inneholder tre forskjellige modi som er rettet mot forskjellige kategorier med kort. Vi har valgt å benytte "Performance"-innstillingen i våre tester.
Ikke overraskende leverer Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version et nokså svakt resultat. AMD Radeon HD 7850 lander imidlertid noe bak, som er litt overraskende ettersom dette hører til i en høyere modellserie en dagens modell.
AMD oppgir selv at den nye HD 7790-serien i den nyere 3DMark Fire Strike-testen skal oppnå 3541 poeng, mot 2751 for Radeon HD 7770. Vår overklokkede testmodell legger seg et hakk høyere enn dette, og ender i Fire Strike opp med snaut 200 poeng mer enn referansemodellen skal klare.
Bli med på neste side, hvor vi begynner å teste ytelsen i spill »
Ytelse, spill - del 1
Battlefield 3
@ U l t r a , D X 1 1
Vi starter spilltestene med gode, gamle Battlefield 3. Spillet ble lansert allerede mot slutten av 2011, men benytter en hel del av DirectX 11-funksjonene. Det er likevel ikke så fryktelig krevende for maskinvaren, og på de nyeste skjermkortene måler vi stort sett høye FPS-verdier.
Dette gir oss en grei måte å klart skille mellom forskjellige modeller på i hele tall, selv når vi har bildekvaliteten satt til høyeste innstilling. Det er verdt å merke seg at resultatene her tradisjonelt tipper i Nvidia-baserte kort sin favør.
For å teste akkurat dette kortet trekker vi frem resultatene fra testing på oppløsningen 1680 x 1050. Som grafen ovenfor viser, har ikke dagens modell noen videre problemer her – men det må likevel se seg slått av samtlige andre skjermkort. Marginen opp til storebror AMD Radeon HD 7850 er likevel helt minimal.
Ved å skru oppløsningen til 1920 x 1080 piksler, altså full HD, klarer vårt Sapphire-Radeon HD 7790 seg overraskende bra. Selv med alle kvalitetsinnstillinger på ultrahøyt, er tapet i FPS-verdier svært lite.
På aller høyeste oppløsning spillet har å by på, klarer nylanseringen seg virkelig overraskende bra. Selv AMD Radeon HD 7870, med dobbelt så mye minne innabords, faller mye hardere, og dagens testmodell haler i land en overraskende tredjeplass. Spillet er glatt og fint nok til å spille komfortabelt, og vi har ingenting å utsette på kvaliteten.
Metro 2033
@ V e r y H i g h , D X 1 1 , 1 6 x A F , 4 x M S A A , P h y s X , D O F
Det andre spillet vi tester er Metro 2033. Spillet kom ut så tidlig som første kvartal 2010, men er like fullt fremdeles et spill hvor selv de aller råeste skjermkortene som slippes sliter kraftig.
Spillet kommer pakket med DX 11-baserte muligheter. Implementeringen av tesselering er meget synlig, og i denne testen har vi dratt mye hardere på med innstillingene enn hva vi har våget før. 16 x AF, 4 x MSAA og PhysX aktivert bør virkelig sette skjermkortene vi tester på prøve.
På oppløsningen 1680 x 1050 gjør Radeon HD 7790 en temmelig svak figur. Drøye 20 FPS i snitt er det laveste vi har sett noen gang, og her klarer også Radeon HD 7850 seg bedre.
Dette holder seg når vi skrur oppløsningen opp til full HD, og fallet er helt på nivå med det alle de andre kortene vi har i utvalget opplever.
På høyeste oppløsning sliter kortet noe fryktelig. Effekter som ild og røyk, eksplosjoner og gnister blir redusert til stygge, firkantede blokker, og FPS-verdiene er miserabelt lave. I tillegg noterer vi oss at både effektforbruket og temperaturen blir markant lavere her enn ved full HD-oppløsning.
Sniper Elite V2
@ U l t r a , D X 1 1 , C o m p u t e S h a d e r s , H i g h A d v a n c e d S h a d o w s
Vår tredje test er ganske så fersk, og kom ut i 2012. Sniper Elite V2 er navnet, og spillet er tidvis ekstremt krevende for skjermkortene. Dette er akkurat hva vi ønsker oss, og for å understreke dette har vi også her kjørt alt av innstillinger til maks.
Dette er et spill som i stor grad favoriserer AMD-kort, med «Gaming Evolved»-teknologi kun disse kan utnytte. Dermed er det en god motsats til Metro 2033, som skal kunne gi Nvidia-baserte skjermkort en dytt med sitt medlemskap i «The way it's meant to be played»-klubben.
Heller ikke på denne testen klarer Sapphire sitt Radeon HD 7790 noe bedre enn en bunnplassering, heller ikke på 1680 x 1050-oppløsningen. Som med alle andre skjermkort i utvalget er spillet uspillbart, i alle fall med alt av kvalitetsinnstillinger på maks.
På oppløsningen 1920 x 1080 piksler blir bildet enda verre, og avstanden opp til de andre kortene øker dramatisk. Det nest svakeste kortet, Radeon HD 7850, klarer faktisk her nesten dobbelt så god gjennomsnitts-FPS.
Ved å sette oppløsningen til maks – noe som strengt tatt er unødvendig i en såpass tung test på et såpass svakt skjermkort – gir vårt testeksemplar bare opp å prøve. Bildehastigheten synker til 5 FPS i gjennomsnitt, som er det laveste testmodulen i spillet tydeligvis klarer å rapportere.
Her føler vi likevel vi må understreke at alle testene gjennomføres med grafikken i alle spill innstilt på aller høyeste kvalitetsnivå. Dette kortet burde egentlig ikke ha rare forutsetningene for å klare å drive dette, så alt i alt synes vi det har gjort en god jobb til nå.
På neste side har vi flere spill vi skal gjennomgå, så bla om for å se resultatene »
Ytelse, spill - del 2
Hitman: Absolution
@ U l t r a , D X 1 1 , 8 x M S A A
Hitman: Absolution var et av de mest krevende spillene som kom ut i 2012, i alle fall hva grafikk angår. Glacier 2-motoren spillet kjøres på, ble designet fra grunnen av til denne lanseringen, og den leverer virkelig sakene.
Spillet byr på komplett implementering av alt DirectX 11 har å by på, og gir mulighet til å skru detaljnivåene opp til nær sagt uante høyder – noe vi selvfølgelig har gjort. Hitman: Absolution er dessuten også med i AMD sitt «Gaming Evolved»-program, så vi regner med å se resultater som tipper i AMD-baserte skjermkorts favør.
Det starter ikke kjempebra for Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version, men kortet klarer faktisk å gå forbi det nyere Radeon HD 7850. FPS-verdiene på laveste oppløsning av Hitman: Absolution er nesten på oppe på et spillbart nivå, og med litt lavere kvalitetsinnstillinger ville vi ha fått et ganske så spillbart resultat.
Ved å sette oppløsningen til full HD, lurer vi på om det samme kan stemme. Gjennomsnittsverdiene er ikke fryktelig lave, og faktisk temmelig bra tatt i betraktning den rimelige maskinvaren som sitter under panseret – men på de verste partiene hakker bildet svært kraftig.
Siden vi ble nysgjerrige på hvordan det ville være å kjøre dette spillet i full HD, noe mange TV-er støtter, men i bedre kvalitet enn vi kunne fått fra en konsollmaskin, justerte vi innstillingene litt ned. Det hjalp svært mye, og bildehastigheten steg til hele 26,8 FPS i gjennomsnitt, og 22 FPS som minsteverdi – bare ved å stille kantutjevning (AA) ned til 4x.
Som vi har sett så ofte før, selv på skikkelig kraftige toppmodeller, forsvinner alt som ligner på spillbarhet som dugg for solen når vi setter oppløsningen til topps. Vi får imidlertid ikke noen grafikkfeil, som vi gjorde i Metro 2033 – men med én enslig bilderute i sekundet, blir dette en opplevelse som minner mer om lysbildefremvisning enn dataspill.
Far Cry 3
@ U l t r a , D X 1 1 , 8 x M S A A , S S A O : H D A O , E n h a n c e d A t c M S
Far Cry-serien er kjent for vakre strender, svaiende palmetrær, flammer og eksplosjoner. Slikt krever sitt av maskinvaren, vi bytter ut forrige implementering av serien med den ferske storlanseringen Far Cry 3.
Dette vil nok også sette moderne skjermkort på prøve, som forgjengerne gjorde i sin tid, og for å være sikre på dét har vi skrudd alle innstillinger til topps også her.
Far Cry 3 viser seg også alt for heftig for Cape Verde-prosessoren i vårt overklokkede Radeon HD 7790. Knapt 11 FPS i snitt, og en minsteverdi på 8 FPS, tilsier at vi måtte skrudd grafikken ned til omtrent det du ville fått på en konsoll, eller slått AA helt av, hvis du vil spille det med en viss flyt – selv på 1680 x 1050 pikslers oppløsning.
I materiellet vi har fått fra AMD hevder de at Far Cry 3 skal kunne kjøre på Full HD med rundt 18 FPS i gjennomsnitt, hvis du bare slår bildekvaliteten til Medium, og holder AF avslått. Det er nok absolutt en mulighet, men med alt satt til Ultra opplever vi at våre FPS-verdiene faller til under halvparten av hva vi fikk på laveste oppløsning.
I motsetning til AMD ønsker ikke vi å slå ned kvaliteten på noe annet enn kantutjevning, og på samme måte som i Hitman: Absolution stiller vi derfor denne verdien ned fra 8 x, til 4 x. Da bedrer ting seg dramatisk – og en gjennomsnittlig FPS-verdi på 21,6 er egentlig ganske greit. Minsteverdien vi målte med redusert kantutjevning var imidlertid nede i 17, så vi kunne nok fått en skikkelig grei opplevelse ved å justere den ned enda et hakk.
Vi tar ikke med grafen for aller høyeste oppløsning, da spillet her hakket så mye at ingen kontroller responderte – selv i spillets meny var det ulidelig tregt. Vi klarte likevel å måle FPS-verdiene til å ligge omkring 1 i gjennomsnitt.
Civilization V
@ H i g h , D X 1 1 , 8 x M S A A , H i g h D e t a i l S t r a t e g i c V i e w
Inntil videre forblir Civilization V en del av våre rutiner, og spillet har vist seg som en grei test for moderne skjermkort. Komplekse småsamfunn skal tesseleres, alt fra hav og busker til små soldater. Det er dessuten en hel del geometri som skal behandles.
Her klarer Sapphire sin overklokkede versjon av Radeon HD 7790 seg temmelig bra, og vi har ingen problemer med hakking når vi flytter rundt på bildet. Spillet er fint spillbart, i alle fall på den laveste oppløsningen vi tester.
Også ved Full HD, med alt av grafikk satt til maks, holder kortet seg svært godt. Det klarer ikke på noen måte å nå opp til verdiene de øvrige modellene i utvalget leverer, men heller ikke her finner vi noen tegn til hakking.
På høyeste oppløsning stuper FPS-verdiene, brått og uventet, til kun 5 FPS. Dette er så lavt at grafen ikke er relevant – kortet greier ikke dra spillet i det hele tatt ved 2560 x 1600 piksler.
Med alle tester unnagjort er vi imidlertid klare til å konkludere – så bla om til neste side for å lese den »
Konklusjon
Nylanseringen fra AMD, og vår testmodell Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version, kommer susende inn for å konkurrere på samme marked som GeForce GTX 650 Ti. Det betyr at det skal servere nok kraft til å drive spill relativt greit, men uten å koste skjorta.
Førsteinntrykket vårt var godt, om enn litt forvirret – på det ytre fremstår kortet på mange måter som det retter seg mot entusiastene som gjerne ofrer en arm og et bein for maks ytelse, men på det indre har det bare halvparten så mye minne som enkelte GTX 650-modeller.
Da vi begynte å teste kortet, fant vi også kjapt ut at i alle fall kjøleren som er montert på gjør en fryktelig god jobb. Med lite varme å ta unna kan de effektive viftene slappe av, og resultatet er et svært kjølig, og ekstremt stillegående, lite skjermkort.
Beskjeden ytelse
På ytelsessiden landet forståelig nok vårt Radeon HD 7790 nederst på samtlige tabeller – men så er dette også langt på vei det svakeste skjermkortet vi har testet på lenge.
Hvis vi ser nærmere på tallene det faktisk klarte å levere, må vi innrømme at vi ble nokså imponert. Spillet Battlefield 3 gikk glatt og fint, selv på aller høyeste oppløsning, og selv med alle kvalitetsinnstillinger satt til «Ultra».
I tyngre spill slet skjermkortet tungt på våre standardiserte, knallharde tester, men i både Hitman: Absolution og Far Cry 3 fant vi ut at ved å kun justere ned kantutjevning fikk vi svært mye bedre, og ikke minst, fullstendig spillbare resultater.
Det var i alle fall tilfelle på full HD-oppløsning. På aller høyeste oppløsning, 2560 x 1600 piksler, ble det enten for lite minne eller for lite prosessorkraft i Radeon HD 7790.
Hvor mye av resultatene som kommer av Sapphires fabrikkoverklokking, og hvor mye som skyldes AMD sitt grunnarbeid, er vi ikke helt sikre på, men vi er i alle fall godt fornøyde med vårt lille testeksemplar.
Kjempefin i stua
Siden dagens testmodell både er svært stillegående, ikke tar opp så mye plass, og genererer temmelig lite varme, anser vi det som en av de bedre modellene du kan putte i en stue-PC.
Det er mer enn godt nok til de fleste tradisjonelle mediesenteroppgaver vi kan forestille oss, og har du lyst til å spille PC-spill på TV-en – i svært mye bedre kvalitet enn hva en konsoll av nåværende generasjon kan tilby – vil du få svært mye glede fra Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version.
Til en dedikert spillmaskin er vi mer usikre. Så lenge du klarer deg uten både kantutjevning og samtlige andre kvalitetsinnstillinger skrudd opp til absolutt maks, vil dette definitivt gjøre en god jobb.
En ganske drøy tusenlapp
Som vi skrev innledningsvis er prisen for denne saken ukjent, men i vår prisguide kan du sette opp varsling og få beskjed på e-post når endelig pris blir kjent. Skjermkortet lanseres offisielt i dag, og vil begynne å komme i butikkene helt i starten av neste måned.
AMD anslår at priser på de forskjellige modellene av HD 7790 vil starte på 149 dollar, som vi av erfaring kan si vil bety drøyt 1100 kroner i Norge. Det ligger helt på nivå med hva de fleste GeForce GTX 650 Ti koster, og i nærmeste fremtid vil vi få ordnet en test av ett kort i denne kategorien også.
Da vil vi nemlig kunne si noe om hvilket av disse kortene som faktisk er best, og hvilket vi skal anbefale i akkurat dette segmentet. I etterkant av dette vil vi også oppdatere denne delen av dagens test – i god tid før Radeon HD 7790 faktisk finnes i butikkene.
Allerede nå ser vi likevel ingen grunn til å styre unna Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version. Vi må nemlig bare understreke det enda en gang: Vi snakker faktisk her om et skjermkort som lar deg spille de aller nyeste spillene, med nesten samtlige kvalitetsinnstillinger stilt på ultrahøyt, i full HD-oppløsning, til under 1500 kroner. Det er nesten så vi har vanskelig for å tro det.
+ Ekstremt stillegående
+ Svært kjølig
+ God ytelse, gitt forutsetningene
+ Hyggelig forventet pris
- Ingenting spesielt
Oppdatering: Vi har også testet Nvidias svar på dette skjermkortet, som heter Nvidia GeForce GTX 650 Ti BOOST, og som faktisk imponerer enda mer enn Radeon HD 7790.