LG selger som varmt hvetebrød
LG har nå solgt syv millioner trykkskjermsmobiler. Det avslører kvartalsresultatene for årets andre kvartal.
Produsentens trykkskjermsmobiler har vært i butikkene i fem kvartaler, siden lanseringen av
LG KE850 Prada
. Bare LGs bestselger
KU990 Viewty
alene har solgt i to millioner eksemplarer.
Viktig for varemerket
Både i Europa og Nord-Amerika har LG gjort det stort med sine trykkskjermsmobiler, og salget av slike mobiler har vært viktige for å bygge opp varemerket.
I 2005 kjente 80 prosent av folk i Storbritannia til LG, mens tallet to år senere hadde økt til 91,4 prosent. I USA gikk gjenkjennelsesfaktoren fra 65,1 prosent til 83,1 prosent i samme periode.
Gjennomsnittsprisen på de solgte trykkskjermstelefonene til LG er på 530 amerikanske dollar, tilsvarende nærmere 2700 kroner uten merverdiavgift.
(Kilder:
Cellular-news
)
Les også
Nokia og Sony Ericsson taper marked
Les også
LG vil på pallen
Les også
...og så kom kopien
Les også
Venter du på Samsung I900?
Les også
Førsteinntrykk: Samsung F480
Les også
Touch Diamond kan sende HTC-aksjen til himmels
Les også
Årets mest sexfikserte mobilreklame?