LG selger som varmt hvetebrød
LG har nå solgt syv millioner trykkskjermsmobiler. Det avslører kvartalsresultatene for årets andre kvartal.
Produsentens trykkskjermsmobiler har vært i butikkene i fem kvartaler, siden lanseringen av LG KE850 Prada. Bare LGs bestselger KU990 Viewty alene har solgt i to millioner eksemplarer.
Viktig for varemerket
Både i Europa og Nord-Amerika har LG gjort det stort med sine trykkskjermsmobiler, og salget av slike mobiler har vært viktige for å bygge opp varemerket.
I 2005 kjente 80 prosent av folk i Storbritannia til LG, mens tallet to år senere hadde økt til 91,4 prosent. I USA gikk gjenkjennelsesfaktoren fra 65,1 prosent til 83,1 prosent i samme periode.
Gjennomsnittsprisen på de solgte trykkskjermstelefonene til LG er på 530 amerikanske dollar, tilsvarende nærmere 2700 kroner uten merverdiavgift.
(Kilder: Cellular-news)