Facebook skal legge reklame i nyhetsfeeden din
Nå vil du få sponsede historier blant oppdateringene.
Nå er det ikke lenge igjen til du får se reklame og såkalte "sponsede historier" i din ticker-nyhetsfeed. En talsperson fra Facebook har bekreftet at endringene vil begynne å dukke opp fra og med denne uken.
Ticker-funksjonen på Facebook er nyhets- og statusoppdateringene oppe i høyre hjørne som viser endringer i sanntid. Denne tjenesten ble lansert i september, og mottok en del negativ kritikk blant brukermassen.
– Gjør tjenesten mer spennende
Sponsede historier er innlegg det har blitt betalt for, og vil altså dukke opp i tickeren. Reklameringen skal gjøre tjenesten mer spennende, hevder Facebook-talsmann Andrew Noyes:
– Vi har nylig gjort noen endringer i Facebook som skal bidra til å gjøre mer spennende innhold synlig for brukere, enten det er betalt eller organisk.
– Med disse endringene vil folk se et varierende antall av reklamer eller sponsede historier sammen med organisk innhold. I testperioden fant vi ut at dette ledet til mer engasjement rundt både betalt og organisk innhold, forteller han.
Nye inntekter
Sponsede historier har dukket opp på Facebook i en periode allerede, og har rettet seg mot individuelle brukere basert på aktiviteten deres på nettsiden. Per dags dato dukker de opp å "canvas pages" på apper, som er sider man er innom når man spiller eller bruker andre apper for å kjøre.
Å tvinne sponset innhold inn mellom organisk innhold er en voksende trend blant nettsider som prøver å finne nye måter å få inntekter på, og Facebook ser ikke ut til å være noe unntak.
(Kilde: CNN)