Til hovedinnhold

One Call kaprer til seg kunder

Mens både Telenor, Tele2, Netcom og Chess taper kunder på privatmarkedet, ser det lysere ut for det relativt ferske mobilselskapet One Call.

Det siste året har One Call etablert seg som en sterk utfordrer til de fire store.

Mange bytter til One Call

- Innen denne måneden er omme, har vi passert hundre tusen nye kunder så langt i år, sier markedsdirektør i One Call Thomas Sandaker til Inside Telecom/Teleavisen.

Med tanke på at om lag seksti tusen kunder skifter mobiloperatør hver måned, har One Call kapret til seg en stor andel av kundemassen.

– For oss er det viktig å bygge en solid kundemasse. Det er det vi lever av, enten kundene ringer ut eller inntektene kommer i form av terminering, sier Sandaker.

Telenor taper terreng

One Call opplever også at de tar flere kunder fra Telenor, noe markedsdirektøren er svært fornøyd med.

– Det er velkjent at Telenor har de mest trofaste kundene. Når vi nå tar kunder derfra, betyr det at vi har begynt å nå fram til tvilerne, det vil si dem som lenge har ment at tilbudet fra oss er for godt til å være sant, sier Sandaker.

Mer om
annonse