Saken har annonselenker som gir VG inntekter. Redaksjonen prioriterer uavhengig av dette.Bytt

På Tek finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.

Hvilke produkter Tek skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener Tek penger. Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».

Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på Tek, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.

I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.

Test

Apple iPod Shuffle

Introduksjon

Markedsføring er underlige greier. Man kan få folk til å tro at de trenger det utroligste, bare reklamen blir gjort på den rette måten.

Apple har bygget opp hele konseptet rundt sin nye spiller på en egenskap som finnes de fleste MP3-spillere der ute, og som til og med fantes på de gamle discman-spillerne: Shuffle/Random/tilfeldig avspilling-funksjonen.

De har gjort det til et salgsargument at deres nyeste spiller ikke har skjerm, ikke har noen menyer eller noen måte for å kontrollere hvilken musikk som spilles. "Tilfeldig er den nye rekkefølgen", sier de, og satser millioner av kroner og litt av sitt gode navn og rykte på at vi svelger det.

Er Shuffle en genial ide som tapper et til nå ukjent marked, eller bare et desperat forsøk på å tyne enda noen flere slanter ut av iPod-familien?

Takk til Komplett.no for utlån av iPod Shuffle.