Silje er en levende app
Den menneskelige "applikasjonen" kan hjelpe deg med nesten hva som helst.
The Human App er en stor reklamekampanje fra djuice, der selskapet har fått inn hele 700 søkere på stillingen som den menneskelige mobilapplikasjonen. Den som fikk jobben er Silje Urke Antonsen (21).
Last ned fra Market
Applikasjonen laster du ned gjennom Android Market eller App Store. Her får du opp et kart som viser hvor Silje befinner seg akkurat nå, og denne er linket til hennes mobiltelefon.
I applikasjonen kan du legge inn et oppdrag som du vil ha den menneskelige applikasjonen til å utføre. Du kan skrive hva som helst, men fordi jobben som menneskelig applikasjon bare er en sommerjobb har ikke applikasjonen tid til alle oppdrag. Du bør altså være oppfinnsom. Oppdraget må dessuten være i Oslo, Trondheim, Bergen eller Stavanger.
Når du bestiller oppdrag kommer Silje og to gutter med et videokamera og hele pakka, og oppdragene havner på The Human App-bloggen. Denne bloggen får du tilgang til både på thehumanapp.no og i applikasjonen på telefonen din.
I tillegg til vanlige videoer av oppdragene, får du også opp sanntidsvideoer akkurat når et oppdrag utføres.
Når oppdraget utføres
Menneskeapplikasjonen kan selvsagt ikke gjøre alt i hele verden, og derfor kaller hun inn eksperthjelp når vanskelige oppgaver skal utføres. Dersom applikasjonen for eksempel sliter med å bytte bremseklosser på sykkelen, kan de ta den med seg i The Human Apps varebil for å bringe den til et sykkelverksted. Hun foretrekker imidlertid oppgaver som går ut på å spre glede foran utfordringer som å bytte bremseklosser, ifølge henne selv.
Det hele er selvsagt først og fremst en reklamekampanje som først og fremst skal ha underholdningsverdi og skape en sosial aktivitet rundt The Human App-påfunnet.
Siden vi nå skriver en test av en reklamekampanje, er det liten tvil om at den har fungert. Når også mobilprogrammet fungerer slik den skal og er gratis, og den menneskelige applikasjonen er sjarmerende og kan hente inn eksperthjelp for vanskelige oppgaver, kan vi ikke gjøre annet enn å gi denne reklamekampanjen terningkast seks.