Tek.no

Nyhet

Nokia er Europas merkekonge

Nokia står sterkt i Europa. (Foto: Nokia)
Silje Gomnæs
25 Sept 2007 12:40

En undersøkelse gjort av European Brand Institute viser at Nokia er det største varemerket i Europa. Nokia er også størst i konkurranse med alle andre varemerker utenfor mobilbransjen.

Det finske selskapet har i følge European Brand Institute en markedsverdi på 32,2 milliarder Euro, eller rundt 250 milliarder kroner.

På andre plass finner vi klesprodusenten Moët Hennesey og Louis Vuitton.

Nokia er i følge Mobilsiden.dk også sterkest som produktmerke. På andre plass i denne kategorien finner vi mobiloperatøren Vodafone, skriver nettsiden.

(Kilder: Mobilsiden.dk)

Les også
Nokia taper terreng til Sony Ericsson
Les også
Nokia denger løs på Apple
Les også
Nokia utfordrer Telenor
Les også
Sony Ericsson vokser
Les også
Nå kommer Nokia med TV til mobilen
annonse

Les også