Tek.no

Nyhet

Tapte 200 millioner på Crazy Frog

30 Sept 2005 13:42

Crazy Frog har irritert vann av både forbrukere og myndigheter i flere land. I enkelte markeder har Jamba-selskapet kjøpt opptil halvparten av all tilgjengelig reklameplass. Blant annet hadde Jamba-frosken ”all over” hos europeiske MTV i en lang periode.

 

I Norge har flere TV-kanaler og nettsteder hatt store Jamba-kampanjer, og lyden av Crazy Frog har irritert uendelig mange av oss. I Storbritannia har denne frosken blitt så forhatt at reklamebransjens reguleringsorgan, ASA, har gått så langt som å forby Jamba-frosken på TV før klokken 21.

 

Penisløs

Foran USA-lanseringen av Crazy Frog, fikk VeriSign et problem: Siden amerikanere er kjent for å være noe mer konservative enn oss europeere, ble det besluttet å fjerne den bukseløse froskens penis. Om Crazy Frogs penisfjerning er årsaken til at USA-lanseringen floppet er uvisst, men VeriSign forklarer det hele med europeernes massive motstand.

 

Uavhengig av årsaken til at Crazy Frog ble en flopp i USA, er det antagelig mange av oss som mener at den mildt sagt irriterende frosken, fikk som fortjent da den ble frarøvet sine edlere deler.

annonse

Les også