Tek.no

Nyhet

Nå får du fastpris hos NetCom

18 Apr 2011 12:11

NetComs strategi de siste årene har vært å tilby standard-abonnementet FlexiTalk til flest mulig kunder, og bedt dem plusse på med tilleggstjenester som passer deres forbruk. For eksempel datapakker, SMS-pakker og lignende. iPhone-kjøpere har derimot blitt oppfordret til å velge tilhørende iTalk-abonnementer.

Fra og med i dag får du tilbud om å velge mellom fire fastpris-abonnementer i tillegg.

- Vi ser en trend i retning av abonnementer som gir forutsigbarhet, der kunden forholder seg til en fast pris hver måned og bruk av tale, SMS og datatrafikk. For å møte denne trenden lanserer vi nå en ny portefølje som passer for alle typer bruk, lite som mye, sier Lars Ryen Mill, kommersiell sjef for privatmarkedet i NetCom.

Les også: Vårrengjøring hos Tele2

Fire forskjellige pakker

NetCom tilbyr fire varianter av sitt fastpris-abonnement - Small, Medium, Large og X-Large -, og har lagt særlig vekt på at stadig flere mobilbrukere har oppdaget mobilsurfing.

- Vi ser en kraftig økning i bruken av internett på mobilen og det er viktig for oss å ha et godt tilbud til surfeglade kunder. Derfor inkluderer vi rikelig med MB i de nye abonnementene. Ved å sette en fast månedspris sikrer vi kundene en mer forutsigbar faktura, en trygghet som blir viktigere jo mer vi surfer med mobilen, sier Mill.

Loading

*ved kjøp av ny mobiltelefon økes månedsprisen på Small, Medium, Large og X-Large med henholdsvis 100, 200, 200 og 300 kroner i bindingstiden.

**hastigheten strupes ved henholdsvis 175 MB, 700 MB, 1300 MB og 4GB.

For bruk utover det som er inkludert i pakken betaler du en oppstartspris på 89 øre, 49 øre per minutt og per SMS, 1,99 kroner per MMS (ikke inkludert i noen pakker) og 5 kroner per megabyte (makpris 399 per måned).

Se også: Hvem ga deg fastpris først?

Til smarttelefonbruk

NetCom vil fortsette med abonnementene FlexiTalk og YoungTalk, samt kontantkort, men øvrige abonnement vil fases ut med tiden.

- Med de nye fastprisabonnementene har vi et tilbud som er bygd opp rundt hvor mye kunden bruker telefonen, og abonnementene er tilpasset det eksplosive salget av smarttelefoner, avslutter Mill.

I slutten av mars gjorde Telenor en lignende, men enda mer drastisk, endring i sin abonnementsportefølje.

Les også: Telenor sletter alle abonnementene sine

(Kilde: pressemelding)

Les også
Få Norges laveste ringepriser
Les også
Både NetCom og Telenor har trøbbel
Les også
Nå kan du ikke lenger ringe gratis
Les også
Telenor har tapt 18 000 mobilkunder
Les også
55 NetCom-butikker spretter frem
Les også
1,4 millioner nordmenn ønsker mobilbetaling
Les også
NetCom tapte iPhone-tvist
annonse