Stopper OneCall-reklamene
Reklamene er villedende, mener Forbrukerombudet.
OneCall-reklamene har i lengre tid hevdet at selskapet er billigere enn konkurrentene. Forbrukerombudet mener at denne påstanden ikke gjelder alle typer kunder, og derfor ikke kan brukes i reklamer. Etter lengre tids drakamp mellom forbrukerombudet og operatøren, vil ikke disse påstandene brukes i reklame lenger.
– Markedet og forbrukerne sin bruk er for sammensatt til at noen av mobiloperatørene med rette kan si de er billigst. Slike påstander vil derfor kunne villede forbrukerne, forteller fagdirektør Petter Ravne Bugten hos Forbrukarombodet.
Markedsføringen skal ha vært et diskusjonstema mellom Forbrukerombudet og OneCall lenge. OneCall tar det likevel ikke tungt når de nå retter seg etter Forbrukerombudets påstand.
– Dette er ikke noen big deal for oss, fortalte OneCall-sjef, Øistein Eriksen, til nettstedet Dine Penger.
Les også: – Ingen er billigst i mobilbransjen
Kvalitet viktigere enn pris for OneCall
Eriksen forteller videre at operatøren vet om Forbrukerombudets holdninger, og at det er derfor de har brukt «billigere» i stedet for «billigst» i sin markedsføring. Nå skal det imidlertid være viktigere for OneCall å sette fokus på kvaliteten til tjenesten de tilbyr.
– Det er godt etablert at vi er en lavprisaktør, slår Eriksen fast overfor Dine Penger.
Lurer du på hvem som har det billigste mobilabonnementet for deg? Det finner du enkelt ut av på Amobils tjeneste Ringepriser.
(Kilder: forbrukerombudet.no, )