Til hovedinnhold

Forsøker seg på BEA-kunder

Sun Microsystems kjører i disse dager en hard kampanje mot Oracles BEA-kunder for å forsøke å selge inn sin egen løsning med åpen kildekode, Java CAPS 6.0. som inkluderer både Glassfish Application Server og Netbeans IDE.

Selskapet tilbyr fem dagers gratis SOA-gjennomgang (Service Oriented Architecture) til de 20 første kundene i tillegg til en attraktiv prismodell (120 dollar per bruker per år).

Det er kunder som kjører på BEA Weblogic Server og Oracle Fusion som man forsøker å nå med denne kampanjen. Oracle kjøpte BEA i begynnelsen av året og virker relativt motivert på å videreføre tidligere produkter og tjenester siden selskapene allerede delte de samme kundene.

Forholdet mellom Sun og Oracle kan kanskje være i ferd med å endre seg til tross for at Sun i 2006 annonserte langsiktig samarbeid. Etter oppkjøpet av MySQL er det relativt lite politisk korrekt å anbefale Oracle Database fremfor MySQL – såfremt det ikke gis klare retningslinjer på posisjonering.

(Kilde: The Register)

annonse
Tek.no er en del av Schibsted Media. Schibsted Media AS og Schibsted ASA er ansvarlig for dine data på denne siden.Les mer her