Slutt for Netcoms Mewe-konsept
I juni 2008 lanserte Netcom abonnementskonseptet Mewe, som skulle friste unge, voksne mobilbrukere med alt fra konsertbilletter og rabatt på klær til reiser og andre opplevelser. Som et motsvar til Telenor Djuice, ønsket Netcom å designe abonnementer som var spesialtilpasset tenåringer og unge voksne – og deres mobilbehov.
Les også: Mewe får Iphone
Et halvt år senere avslører Netcom at Mewe ikke ble en kommersiell suksess, og at de nedlegger tilbudet. Likevel hevder de at de tar med seg verdifulle erfaringer fra Mewe-konseptet, og at disse erfaringene vil bli brukt i tiden framover.
Stopper salget
Eksisterende Mewe-kunder ”beholder prisplanen så lenge de vil”, lover Netcom. Men operatøren har nå stoppet salget av nye Mewe-abonnementer.
- Det er to årsaker til at vi stopper salget. Den første er at de kommersielle resultatene har uteblitt; vi fikk ikke kundeantallet opp dit vi ville ha det. Den andre er at vi vil ta med konseptet over til Flexitalk, sier kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus i Netcom til Mobilen.no.
(Artikkelen fortsettes.)
Les mer om Flexitalk: Netcom legger press på Telenor
- Verdifull erfaring
Vederhus virker ikke spesielt nedfor over at Mewe ikke slo an slik de hadde håpet på. Han velger i stedet å fokusere på de verdifulle erfaringene Netcom har tilegnet seg.
(Artikkelen fortsetter under bildet.)
Kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus i Netcom.
- Det har vært en verdifull erfaring for oss; vi har lært mye om hvordan unge mennesker tenker i denne sammenheng, og fått bedre kjennskap til ikke-kommersielle fremgangsmåter. Abonnementskonseptet er noe vi ønsker å bygge videre på, avslutter Vederhus.