Saken har annonselenker som gir VG inntekter. Redaksjonen prioriterer uavhengig av dette.Bytt

På Tek finner du saker med annonselenker, hvor du enten kan kjøpe produktene vi har omtalt eller sammenligne priser. Det mener vi er relevant informasjon for våre lesere.

Hvilke produkter Tek skal skrive om, og hva vi skal skrive om dem, velger journalistene og ingen andre. Men det er også viktig at du vet at hvis du klikker på en slik annonselenke til prissammenligning hos Prisjakt, eller kjøper et produkt etter å ha klikket deg inn til en butikk fra en av våre artikler, tjener Tek penger. Disse annonselenkene er alltid merket med «annonselenke».

Det er viktig å understreke at når vi omtaler produkter på Tek, så er det fordi vi mener det er journalistisk interessant. Ingen kan kjøpe seg omtale i våre saker.

I tester eller produktguider er hovedregelen i VG at vi kjøper eller låner produktet. Dersom det ikke er praktisk mulig, baserer vi omtalen på produktprøver vi har fått tilsendt. I så fall opplyser vi om hvilket produkt og hvorfor.

Nyhet

Skjermproblemer for iPhone 12

Flere har klaget på grønne skjermer.

Flere forbrukere skal ha fått problemer med skjermen på de nye Apple iPhone 12-modellene. Skjermen skal blant annet flimre eller ha unøyaktig lys som gjør at svart minner mer om grønt eller grått, melder MacRumors.

Ifølge et dokument fra Apple er selskapet i gang med å sjekke ut hva som gjør at skjermene ikke oppfører seg normalt. Foreløpig er det ikke kjent hvor mange som eventuelt er berørt av problemet.

Problemet skal angivelig forekomme om du setter ned lysstyrken til 90 prosent eller lavere. Og det er et fenomen som kan komme og gå, skal vi tro tilbakemeldingene fra forbrukerne.

Feilen skal angivelig gjelde for alle de fire nye modellene. Altså iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro og iPhone 12 Pro Max.

Kan muligens løses med en oppdatering

Likevel virker det ikke å være noen stor grunn til panikk. Ifølge den amerikanske nettsiden så skal Apple ha gitt beskjed til sertifiserte teknikere om at de ikke skal foreta noen reparasjoner.

Med andre ord kan det virke som selskapet ser for seg at problemet ikke er av den fysiske sorten, men at den kan løses med en programvareoppdatering.

Les også
Apple gjør App Store rimeligere for små aktører

Ikke første gangen

Om det skulle vise seg at programvaren er synderen til problemene, så er i så fall det ikke første gangen det har skjedd med telefonene fra Apple. Vi trenger ikke spole tiden lenger tilbake enn til fjorårets modeller.

Da var det flere som klaget på et tilsvarende problem med iPhone 11, iPhone 11 Pro og iPhone 11 Pro Max.

Her viste det seg at problemet lå i nettopp programvaren, og skal ha blitt rettet med iOS 13.6.1.

Vi opplevde ikke disse problemene da vi testet de fire iPhone-modellene tidligere i høst.

(Kilde: MacRumors)

Apple iPhone 12 Pro Max 128GB
Apple iPhone 12 Pro Max 128GB
annonse