Tek.no

Nyhet

Alle prøver å kapre deg

Marius Røstad
19 Des 2007 12:36

Kundekapringen i det norske mobilmarkedet når nye høyder. Halvparten av de norske mobilkundene har det siste året blitt kontaktet av egen eller andre mobiloperatører med tilbud om billigere abonnement eller nesten gratis mobiltelefon, skriver Inside Telecom.

Les også:
- Nå er det slutt på mobilbonanza
- Telenor slaktes av kundene
- Rekordmange er utro

Lojalitet
Det viser en undersøkelse utført av Teleplan og Opinion på vegne av Inside Telecom. I undersøkelsen ble 2 000 mobilkunder spurt om dette, hvorpå hele 51 prosent kunne svare bekreftende.
Av de som mottok slike henvendelser viser det seg at én av åtte (12 prosent) takket ja til tilbudet. Lojaliteten var størst hos Ventelo-kundene, der kun fire prosent takket ja. Hos Tele2 takket seks prosent, mens de to tunge aktørene Telenor og NetCom hadde lavest lojalitet, med henholdsvis 16 prosent og 13 prosent.

annonse

Les også