Til hovedinnhold

Tilfredse Chess-kunder

Resultatene av den årlige undersøkelsen Norsk Kundebarometer er nå klare. Handelshøgskolen BI kartlegger her kundenes tilfredshet med en rekke norske bedrifter.

Av de 187 selskapene som er rangert, er det ifølge Amobil fire mobiloperatører. Chess kommer best ut av disse, med en 47. plass og en kundetilfredshet på 73,9 prosent.
 

Det er verdt å merke seg at testen ikke har med mindre operatører som One Call og Talkmore.
 

Best for bil

Øverst på listen over fornøyde kunder troner det ikke noe mobilselskap, topplassene går til BMW, Toyota, Skoda, Skandiabanken og Apotek 1.
 

Og mens chess skårer høyest av mobiloperatørene som er med i oversikten med sin 47.plass, kommer Netcom på en 63. plass med 72 prosent tilfredse kunder.
 

Litt dårligere ut kommer Telenor på en 94. plass og Tele 2 på en 98. plass med henholdsvis 69,5 og 69,2 prosent score på kundetilfredshet.
 

Lojalitet

BI har også sett på kundenes lojalitet til selskapene, og her skiller tallene seg fra kundes tilfredshet. Telenor kommer best ut  av mobilselskapene på lojalitet med en 33. plass på lista.
 

Et godt stykke bak på en 81. plass ligger Netcom, etterfulgt av Chess som nummer 103.
 

Tele 2 kommer dårligst ut av de fire operatørene på begge punkter, med en 118. plass på lojalitet.

Her kan du se hele resultatlisten.

Mer om
annonse