Tek.no

Nyhet

BankID var nede for telling

Rammet alle Telenor-kunder.

6 Jan 2020 12:11Først publisert 6 Jan 2020 11:33

Mandag formiddag melder BankID om problemer:

– Akkurat nå er det dessverre problemer med innlogging for Telenor-kunder med BankID på mobil. Vi beklager ulempen og fikser så fort vi kan, skriver selskapet på sine nettsider klokken 9:40.

– Benytt vanlig BankID med kodebrikke/app i mellomtiden, eller vent litt før du forsøker igjen, står det videre.

Det finnes en BankID-app, men foreløpig virker den bare for kunder hos Sparebanken Vest.

Oppdatert 12:10: Feilen skal nå være rettet. Det melder både kommunikasjonssjef for BankID, Hanne Kjærnes, og Telenors konstituerte kommunikasjonsdirektør, Anders Krokan.

Ikke første gang

Dette er langt ifra første gang Telenor-kunder har problemer med BankID. Vi skrev for eksempel i mars i fjor om et lignende problem. Da var det en SMS-feil som fikk skylden for nedetiden. Problemene fortsatte i juni da titusener av brukere forsøkte å sjekke skattepengene sine. Også i juli falt BankID for mobil sammen, men da for samtlige operatører.

annonse