Tek.no

Nyhet

Prøver seg på forbrukerne

29 Mar 2007 13:31

Hittil har Lenovo hovedsakelig satset på PC-er rettet mot bedriftsmarkedet her til lands, og de fleste kjenner vel selskapets ThinkPad-modeller.

Fra før av tilbyr Lenovo forbruker-PC-er i land som India og Tyskland, og er markedsleder i Kina i dette segmentet. I løpet av året skal Lenovo også lansere flere modeller rettet mot forbrukermarkedet her på berget.

Ifølge Hanne Klausen, daglig leder i Lenovo Norge, er målet å tilby forbrukerne kvalitets-PC-er, slik mange kjenner det fra selskapets ThinkPad-serier.

Satsningen på forbrukermarkedet i vestlige land kommer som følge av flere rapporter, som peker på at dette markedet vil stige ytterligere i tiden fremover.

Etter oppkjøpet av IBMs PC-divisjon er kinesiske Lenovo verdens tredje største PC-produsent - etter Dell og HP.

(Kilde: Lenovo)

Les også
Thinkpad T60 i bredt format
Les også
Lenovo-maskiner mest pålitelige
Les også
Nye ThinkPad krypterer hele disken
Les også
Lenovo ThinkPad T60
Les også
Lenovo ThinkPad med Linux
Les også
Lenovo med Intel-dobbelkjerne
Les også
Lenovo garanterer problemfri overgang
Les også
IBM kan miste halvparten til Dell, HP
Les også
IBM selger PC-divisjonen
annonse