Tek.no

Nyhet

Ut med "Intel inside"

3 Jan 2006 10:36Først publisert 30 Des 2005 13:13
annonse

Som en del av en større "rebranding"-prosess skal Intel introdusere en ny logo og et nytt slagord. Dette som et ledd i at selskapet skifter fokus fra å være en PC-produsent til å være en produsent av konsumentprodukter.

Den nye logoen skal annonseres på CES-messen neste uke og skal inneholde en oval virvel som omkranser selskapets navn. Samtidig blir de velkjente ordene "Intel inside" historie og erstattes av frasen "Leap ahead".

Endringene kommer kun kort tid etter at Intel ansatte en ny markedssjef, Eric Kim, som tidligere har vært en sentral skikkelse hos Samsung.

De nye markedstiltakene innebærer også at varemerket Pentium fases ut, mens man vil fokusere sterkere på Centrino-plattformen og ikke minst kommende Viiv.

(Kilde: CNet)

Les også
Pentium M fases ut
Les også
Forbereder seg på Broadwater
Les også
Conroe kommer tidligere
Les også
Sterk Intel-vekst fremover?
Les også
Viiv-baserte PC-er i februar
Les også
CSI - Intels svar på HyperTransport
Les også
Dropper "royalties" på brikkesett?
annonse

Les også