Nyhet

"Smarte" enheter vil nå 230 millioner innen 2014

I takt med at forbrukerne blir stadig mer kresne og bevisste rundt pris, kvalitet og tilbud, har sammensmeltingen av teknologier som for eksempel MP3-spiller og mobil også vært på fremmarsj. De siste årene har vist en økende tendens av behovet for å være koblet til Internett hele tiden eller når man måtte ønske det, og derfor er det ikke overraskende at plattformene TV og Internett nå smelter sammen i større grad enn tidligere.

Nettkompatible enheter innen kategoriene TV-er, Blu-ray-spillere og annet har en vekst som aldri før – med tilgang til et like økende tilbud av skreddersydde applikasjoner for Smart TV som YouTube, on demand-videoer og så videre.

Ifølge en rapport som markedsanalytikerne i In-Stat har kommet med, vil hele 230 millioner nettbaserte enheter innen forbrukerelektronikk bli sendt til markedet innen 2014. Mesteparten er ventet å bli solgt i USA og Europa.

"Tilgjengeligheten av nettbasert videounderholdning i Europa og Nord-Amerika er ventet å vokse betydelig de neste fem årene. Hovedmarkedene for nettbaserte enheter vil også diktere hvor mesteparten av tilbudet om nettvideo vil være tilgjengelig," sier Keith Nissen fra In-Stat.

Dette lover med andre ord godt for de som ønsker et større og bedre tilbud om Smart TV i Norge.

(Kilder: Electronic House)

Les også
Adobe dropper Flash også til TV
Les også
LG, Sharp og Philips utvikler felles Smart TV
Les også
Samsungs Smart TV-er får 3D-spill
Les også
Se TV-sendinger med Samsung Galaxy
Les også
Fremtiden blir smartere
Les også
Se ditt favorittprogram når det måtte passe deg
Les også
Samsung med Smart TV-fjernkontroll
Les også
Spennende brukergrensesnitt i 3D
Les også
LG viser også 3D-muskler
Les også
Sony tar oss med inn i fremtiden
Les også
Microsoft med TV-tjeneste?
annonse