Til hovedinnhold

AMD planlegger ny fabrikk


AMDs Fab 30 får enda en ny nabo?

AMDs Fab 30 ble bygget i 1999, og har nettopp fått en ny nabo - Fab 36. Nå planlegger visstnok selskapet å bygge en tredje fabrikk ved siden av de to eksisterende.

Selskapet skal ifølge avisen Frankfurter Allgemeine Zeitung være i samtaler med lokale myndigheter om bygging av en ny fabrikk utenfor Dresden.

Ifølge AMDs CEO Hector Ruiz skal AMD bestemme seg innen neste sommer for hvor fabrikken skal bygges.

Dersom fabrikk nummer tre ved Dresden blir et faktum, regner man med at investeringer i størrelsesorden 20 milliarder norske kroner må til. Omkring 1000 personer vil bli ansatt ved den nye fabrikken.

(Kilder: Forbes, X-bit labs)

annonse
Tek.no er en del av Schibsted Media. Schibsted Media AS og Schibsted ASA er ansvarlig for dine data på denne siden.Les mer her