Til hovedinnhold

Sjokkert over prisendring fra Telenor

Det skriver Dagens Næringsliv.
25. februar endrer Telenor sin prisplan for kunder som ringer til utlandet. I stedet for at du betaler for den tiden du faktisk ringer, må du nå betale for hvert påbegynte minutt. Dermed risikerer du å betale for samtalen etter du faktisk har lagt på røret. Snakker du i to minutter og tolv sekunder, betaler du for fulle tre minutter. Det liker sjef for Post og Teletilsynet, Willy Jensen, dårlig.
– Hvordan jeg reagerte da jeg hørte om dette? Hva pleier man å si da? «Han reagerte med sjokk og forferdelse», sier direktør Willy Jensen i PT til avisen.
Informasjonssjef i Telenor, Anders Krokan, sier selskapet har de beste intensjonene med dette, ettersom det er uoversiktelig å finne prisene fra Norge til utlandet.
- Vi prøver å rydde opp i en uoversiktelig situasjon, og det er viktig for oss å vektlegge det totale regnestykket. Og det at vi nå går fra å ta betalt persekund til minuttaksering gjør at vi også kan ta litt lavere minuttpriser, sier Krokan.

Mer om
annonse