Chess gleder mobilkundene sine
Chess ligger øverst både på tilfredshet og lojalitet blant de tre mobiloperatørene som er inkludert på årets kundebarometer. Telenor og Netcom kommer litt dårligere ut.
I undersøkelsen, som blir utformet av handelshøyskolen BI, får kunder muligheten til å vurdere hvor tilfredse de er med 189 utvalgte norske selskaper på en skala fra 0 til 100. En høy poengsum antyder at selskapet har stor kundetilfredshet.
Tilfredse Chess-kunder
Med 79,9 prosent tilfredshet havner Chess på en 12 plass blant alle selskaper uavhengig bransje, mens Netcom og Telenor ligger på henholdsvis 62 og 114 plass. Tele 2 er merkelig nok ikke tatt med i blant mobiloperatørene, men blir i stedet representert som tilbyder av fasttelefon. Der havner de på en 122 plass.
- Dette er en fantastisk forbrukerattest som vi setter stor pris på, og vi skal fortsette å konsentrere oss om å ha tilfredse kunder. Det er noe av det viktigste vi gjør, sier Chess-sjef Per Christian Andersen til Inside Telecom.
Også lojale
Chess kommer også bedre ut enn Netcom og Telenor når det gjelder lojalitet. De tre selskapene oppnår henholdsvis 80,2 poeng, 77,8 poeng og 76,8 poeng av maksimalt 100 på spørsmål om hvor sannsynlig det er at kundene vil opprettholde sitt kundeforhold til selskapet.
Flytoget kom aller best ut av alle selskapene, med en poengsum på 83,8. Sjekk hele listen til Norsk Kundebarometer her.