Mikrobærbare utgjør 20 prosent
Vi visste at de mikrobærbare var populære, men at de i løpet av året kan utgjøre 20 prosent, var det få som forventet for et knapt år siden.
Mikrobærbare var originalt ment å dekke et marked er kundene i utgangspunktet ikke hadde råd til å kjøpe tradisjonelle bærbare i budsjettklassen, men det rapporteres at det er først nå at disse brukerne begynner å kjøpe maskinene.
Mye av grunnen til den enorme veksten er at de vanlige brukerne av bærbare og stasjonære fant ut at mikrobærbare kan være et glimrende supplement og/eller en hot gadget i bil/båt/hytte.
Ifølge Displaysearch kommer både Nord-Amerika og Asia til å synke betydelig i år på mikrobærbarfronten, mens det spås markedsandeler på henholdsvis 22 og 26 prosent i Europa og Sør-Amerika.
Når Googles Chrome OS lanseres i fullversjon til neste år, vil dette trolig bidra ytterligere til et friskt pust både på mikrobærbare og budsjettbærbare.
(Kilde: Internetnews)