Google vil selge radioreklame
Google har betalt $102 millioner for dMarc Broadcasting, i overkant av 683 millioner kroner. dMarc Broadcasting har utviklet en programvareløsning som gjør det enklere for annonsører og radiostasjoner å sende reklame. Programvaren fordeler radioreklamen automatisk, etter hva annonsørene har bestemt.
- Google er engasjert i å utforske nye måter å utvide rettet og målbar annonsering til andre typer medium, uttalte visepresidenten for annonsesalg, Tim Armstrong, i en pressemelding fra selskapet. - Vi forventer at denne anskaffelsen vil bringe flere annonsedollar og lønnsomhet i radio ved å kombinere Googles utvidbare nettverk av annonsører med dMarcs begavede utviklerlag og innovative radioannonseringsteknologi, fortsatte han.
Nøyaktig når dMarcs teknologi vil bli tilgjengelig for dagens AdWords-brukere, sier pressemeldingen ikke noe om. Om du er interessert i å finne ut mer om dMarc Broadcasting, kan du besøke deres hjemmeside på dmarc.net.
Kilde: Google