Kundene elsker Altibox
Det er den uavhengige organisasjonen Epsi som igjen har utført Nordens største uavhengige kundetilfredshetsstudie av telekombransjen.
I en pressemelding forteller Epsi at i en bransje som tradisjonelt har hatt relativt lav kundetilfredshet, så skiller Altibox seg ut og kan vise til en vesentlig bedre kundetilfredshet enn de øvrige bredbåndstilbyderne.
Les også: 30 ganger så treig kundeservice.
– Selv om kundene til Altibox har betydelig høyere forventninger til sin leverandør, så klarer også Altibox å levere en vesentlig bedre service og produktkvalitet enn bransjen forøvrig, sier daglig leder Fredrik Høst i Epsi Norge.
Bredbåndsleverandøren kan vise til en tilfredshet og lojalitet som er langt over bransjegjennomsnittet, med en score på henholdvis 71 og 75 på en skala fra 0 til 100. Ifølge EPSI er 75-100 poeng høyt, 60-75 gjennomsnittelig.
Får du hastigheten du betaler for? Sjekk linjen din her.
Blant konkurrentene kan Telenor vise til en kraftig fremgang i forhold til året før, mens NextGenTel faller tilbake fra i fjor og ligger på jumboplass på listen.
Epsi har også sjekket hvor tilfredse kundene er med sine digital-TV-leverandører, og Altibox troner også på toppen her.
Selskap | Tilfredshet | Lojalitet |
---|---|---|
Altibox | 68 | 73,9 |
Canal Digital | 64,3 | 66,5 |
Andre* | 61,2 | 63,4 |
Get | 60,7 | 60,2 |
I kategorien "andre" ligger blant annet Riks-TV, Viasat og NextGenTel