Tek.no

Nyhet

Har du kjøpt billetter av Ticketmaster, må du endre passordet ditt

Ukjent tredjepart skal ha fått tilgang til personlig informasjon.

Skjermdump/montasje
28 Juni 2018 11:13

Billettleverandøren Ticketmaster at de har oppdaget skadelig programvare på en kundeservicetjeneste levert av tredjepartsleverandøren Inbenta Technologies. Det skriver de i en e-post til kunder.

– Så snart vi oppdaget den skadelige programvaren deaktiverte vi Inbentas tjenester på alle Ticketmasters nettsider. Som følge av at Inbentas tjenester har vært i bruk på alle Ticketmasters nettsider, kan en ukjent tredjepart ha fått tilgang til personlig informasjon eller betalingsinformasjon, heter det i e-posten.

September - juni

Under fem prosent av Ticketmasters globale kundebase skal ha blitt påvirket av hendelsen, og i hovedsak skal det dreie seg om britiske kunder.

For kunder utenfor Storbritannia skal det dreie seg om kunder har kjøpt eller forsøkt å kjøpe billetter fra Ticketmaster i perioden september 2017 - 23. juni 2018.

Selskapet vil kreve at du tilbakestiller passordet ditt neste gang du logger på kontoen din, som et «forebyggende tiltak».

– For sikkerhets skyld anbefaler vi at du følger med på kontoutskrifter for bevis på svindel eller identitetstyveri. Hvis du er bekymret eller legger merke til mistenkelig aktivitet på kontoen din, bør du kontakte banken og eventuelle kredittkortselskaper, skriver Ticketmaster i e-posten.

Selskapet har også opprettet en egen spørsmål og svar-side om hendelsen.

annonse

Les også