HP forbereder PC-kampanje
Etter at Lenovo tok over IBMs PC-divisjon, har en rekke leverandører fått øyenene opp for å utnytte forvirringen blant kundene og se sitt snitt til å legge inn et par gode ord for seg selv.
HP er en av de største konkurrentene til IBM og kommer til å lansere en kampanje tidlig neste år som også vil bli rettet mot IBM og Lenovos kunder.
Det er foreløpig usikkert hvor mye rabatt man kommer til å tilby og nøyaktig hvilke systemer det er snakk om. Ifølge HPs John Thompson kommer kampanjen til å være ganske aggressivt rettet.
Uansett hvor aggressiv kampanjen skulle bli, har IBM lite å klage over ettersom selskapet benytter lignende taktikk mot Oracle i forbindelse med sin egen DB2-database.
(Kilde: Techweb)
Les også
HP slår sammen seksjoner
Tekniske finesser til lavere priser
HP trekker seg fra IA-64-utvikling
ThinkPad produseres på samme sted
Lenovo garanterer problemfri overgang
IBM kan miste halvparten til Dell, HP
IBM selger PC-divisjonen
Mer om