Tek.no

Nyhet

Vi setter mobilbrukrekord

29 Jan 2011 05:30Først publisert 5 Aug 2009 12:00
annonse

Det er TNS Gallup som har gjort undersøkelsen av nordmenns mobilvaner, og viser ny brukerrekord så langt i år.
- Tallene er meget interessante. Aldri før har innholdsleverandørene hatt så stor daglig og ukentlig dekning, sier forskningsleder for medier, Knut Arne Futsæter, til Kampanje.

TV 2 og VG er vinnerne
Aller mest øker TV 2, men VG Mobil er fortsatt desidert størst med sine 195 000 ukentlige brukere. Undersøkelsen viser at seks prosent av oss bruker mobilt innhold daglig, og det er menn, folk under 40 og som har høy utdanning og inntekt som bruker mobilt internett mest.
Aftenposten Mobil har flest brukere med høy utdanning og høy inntekt, NRK Mobil og Aftenposten Mobil har flest mannlige brukere mens Telenor Entry/Djuice har flest kvinnelige brukere. TV 2 Mobil er den mobile innholdsleverandøren som har høyest andel brukere i aldersgruppen 12-19 år, mens NRK Mobil har flest brukere i aldersgruppen 40 +.

iPhone-effekten

iPhone har bidratt til øke bruken av mobilt internett.  Undersøkelser fra Netcom viser at iPhone-brukerne i snitt bruker 100 MB per måned, noe som betyr et forbruk 30 ganger høyere enn snittet.
Også Telenor opplever en kraftig økning.
- Kunder som har gått over til iPhone i 2009 har i snitt økt datavolumet med 640 prosent. Dette overgår langt tendensen for andre berøringsmobiler, forteller informasjonssjef i Telenor, Atle Lessum, til Mobilen.no.
www.kampanje.com/medier/article487750.ece

Les også
iPhone-kunder får pengene tilbake
annonse

Les også