Tek.no

Nyhet

Amobil griller kundeservice: Del 10

Marius S Eltervåg
25 Aug 2007 20:00

Hver helg i hele sommer vil vi ringe kundeservicen til syv norske mobiloperatører og stille typiske spørsmål kunder kan ha. Det beste svaret hver uke blir premiert med et smilefjes, mens det dårligste svaret får et tilsvarende surt fjes.

På onsdag sendte vi en e-post til operatørene, for å sjekke responstiden hos de forskjellige. Denne uken er det altså ikke selve svaret på spørsmålet vårt som er det viktigste, men hvor lang tid kundeservice har brukt på å sende oss en tilbakemelding.

Ukens spørsmål: Jeg har i dag Combitel Student som mobilabonnement,
og lurte på om dere har noen studenttilbud? Isåfall, hvordan er prisene i forhold til Combitel sine?

Nutel er den soleklart beste denne uken, med et informativt og langt svar, som i tillegg kom etter bare et par timer. Slik skal det gjøres!

Telenor og IPEA var også rimelig kjapt ute, med en responstid på et døgn, mens One Call og Tele 2 trengte to dager på å svare.

NetCom har fremdeles ikke kommet med et svar, selv om det nå har gått tre fulle døgn siden vi sendte e-post til kundeservice. NetCom mener imidlertid å ha sendt et svar, så problemet kan skyldes teknisk svikt.

Chess svarte heller ikke på henvendelsen vår, og vi gav i utgangspunktet et surt fjes også her. Etter å ha blitt gjort oppmerksom på at Chess sin e-post-support var nede de dagene vi gjennomførte testen, noe operatøren også opplyser om på hjemmesidene sine, har vi fjernet det sure fjeset her.

* Det er forskjellige grunner til at vi har valgt ut akkurat disse sju operatørene. Telenor, NetCom, Chess og Tele2 er valgt fordi de sitter på de største kundemassene. One Call, Ipea og Nutel er valgt fordi de for tiden er de billigste småoperatørene på Telepriser.no.

** Dette er ingen vitenskapelig test, og vi vil advare mot å trekke noen slutninger om operatørenes kundeservice ut fra enkeltoppringninger. Vi håper allikevel at flerfoldige uker med spørsmål etterhvert vil tegne et bilde over hvor kunnskapsrike operatørenes kundebehandlere er. Vi ønsker også at denne artikkelserien skal hjelpe til å kvalitetssikre kundeservicen, og holde mobiloperatørene på tå hev gjennom sommeren.

Er det noe DU ville spurt kundeservice om? Tips oss!

Les også de tidligere svarene vi har fått:

Uke #1: Hva er HSDPA?

Uke #2: Hvem har best dekning av Telenor og NetCom?

Uke #3: Jeg er blitt fortalt at det går an å bruke mobiltelefonen til å surfe på bredbånd hjemme, hvordan gjør jeg det?

Uke #4: Jeg reiser til Tokyo neste uke. Kan jeg bruke telefonen min der?

Uke #5 Hva er forskjellen på internettsider som starter med www og wap?

Uke #6 Jeg har en kompis som prøver å ringe meg med videoanrop fra Finnmarksvidda, men han får det ikke til. Hva kan være årsaken?

Uke #7 Jeg har kjøpt en iPhone, men den ser ikke ut til å fungere her i Norge. Hva er galt?

Uke #8 Jeg har Smarttalk-abonnement fra NetCom, og synes det er for dyrt. Hvilket abonnement bør jeg ha for å ringe så billig som mulig?

Uke #9 Jeg har en mobiltelefon som er låst til en operatør som bruker samme nett som dere. Da kan jeg bruke den med abonnement fra dere, ikke sant?

annonse

Les også