HP tar opp kampen med Spotify
Priser seg godt under konkurrentene.
Hewlett-Packard Company, eller best kjent som bare HP, er en av verdens ledende PC-fabrikanter. Det amerikanske selskapet satser også på programvare titt og stadig, og et av de ferskeste påfunnene deres her er den flunkende nye tjenesten HP Connected Music.
Denne musikktjenesten baserer seg utelukkende på katalogen til Universal Music Group, og kaster således HP inn i kampen om markedsandelene mot tjenester som Spotify, WiMP, Sony Music Unlimited, iTunes, Deezer og så videre.
Lav månedspris
Du kan teste ut den nettleserbaserte tjenesten nå på hpconnectedmusic.com, og da får du 30 sekunders smakebiter på de ulike låtene du finner fram til.
For å få full tilgang, må du ha en Windows 8-maskin da tjenesten kjører via den nye startskjermen. Alle får prøve tjenesten gratis i 90 dager. Etter disse dagene har utløpt, melder IDG.se at månedsprisen blir på 45 svenske kroner i måneden, noe som tilsvarer litt under 40 norske.
Tilgangen er med andre ord nokså begrenset foreløpig, og en mobilapp for andre plattformer finnes heller ikke.
Eksklusive tilbud
På samme måte som med norske WiMP, legger HP Connected Music opp til en mer redaksjonell linje, der redaksjonen kommer med anbefalinger, nyhetsartikler og så videre.
I tillegg vil tjenesten friste med nett-TV, konkurranser og VIP-innhold som eksklusive konsertbilletter, adgang til slippfester og andre godsaker som brukere av konkurrerende tjenester ikke får.
Hva tror du? Kommer HP Connected Music til å gjøre et solid innhugg i bransjen, eller vil de bli en marginal aktør? Diskuter gjerne i kommentarfeltet nedenfor!
(Kilde: IDG.se)