Telenor med Netflix-konkurrent
Filmtjenesten Comoyo View er på trappene.
Denne høstens nyhetsbilde innen digitale film- og TV-tjenester har vært dominert av to saker: At både Netflix og HBO kommer til Norge.
Denne utviklingen har fått norske aktører til å reagere. Viaplay har for eksempel satt ned prisen fra 99 kroner til 79 kroner i måneden, ettersom det ser ut til at dette har blitt den nye industristandarden.
Nå letter også Telenor på sløret om hvilke tiltak de planlegger for å møte den nye konkurransen. Svaret er Comoyo View, som skal tilby ubegrenset strømming av filmer og TV-serier til en fast abonnementspris.
– Beste fra begge verdener
Comoyo View blir det tredje tilskuddet til Comoyo-familien. Fra før har den Telenor-eide tjenesten stykkpris på filmnyheter og abonnement på direktesendt TV. Til sammen er tilbudet på 17 kanaler og 3500 filmer.
– Neste steg blir å lansere abonnementstjenesten View med et bredere utvalg av filmtitler til en fast månedspris, slik flere andre aktører også tilbyr nå, sier daglig leder i Comoyo, Sven Thaulow, i en pressemelding.
Thaulow mener at framtidens TV-seere ikke vil følge fastlagte sendeskjemaer. I stedet vil de ha alt innhold på alle dingser og tilgjengelig når som helst.
– Dette behovet jobber vi hardt for å tilfredsstille, slik at Comoyo-brukere kan se det beste fra både TV- og filmverden når de selv føler for det.
BBC-samarbeid
Verken pris på eller innhold i Comoyo View er kjent foreløpig. Det som derimot har blitt kjent, er at BBC Worldwide kaster seg på Comoyo-vogna.
Innlemmelsen av de britiske TV-kanalene kommer uten ekstra kostnad. De nye kanalene er BBC World News, BBC Entertainment, BBC Lifestyle og BBC Knowledge.
Dermed føyer de seg inn i et sortiment bestående av blant annet TVNorge-kanalene, Disney-kanaler, Eurosport og Discovery Channel.
(Kilde: Pressemelding)