Benekter intern strid om bedriftskundene
Ved første øyekast kunne det se ut som One Call ville konkurrere direkte med Network Norway om de samme bedriftskundene, når førstnevnte nylig lanserte bedriftsabonnementet På Jobben. Det kunne i så fall vært uheldig, ettersom de to er knyttet til ett og samme konsern.
Men både Network Norway (NwN) og One Call nekter for at de konkurrerer om de samme kundene, og presiserer at One Calls nye bedriftstilbud er beregnet på foretak med 1-5 ansatte.
- Veldig distinkt skille
Direktør for samfunnskontakt Tom Guldberg i Network Norway sier til Mobilen.no at de fortsatt skal ha den samme inndelingen som før – at NwN betjener bedriftsmarkedet, mens One Call først og fremst konsentrerer seg om privatmarkedet.
- Det er ganske mange små bedrifter – på 1-5 ansatte – som fram til nå har brukt privatabonnementer fra One Call. Disse vil få nå kunne få bedriftsfordeler, som fradrag på moms, sier Guldberg.
- Det er et veldig distinkt skille; Network Norway tilbyr komplette bedriftsløsninger, One Call er nettbasert og vil passe for en del små bedrifter, legger han til.
(Artikkelen fortsetter under bildet.)
Direktør for samfunnskontakt Tom Guldberg i Network Norway.
Enig med NwN
På spørsmål om One Call deler NwNs oppfatning av at de utfyller ulike roller, sier markedsdirektør Thomas Sandaker i One Call at han er enig. Han hevder at fordelene småbedrifter vil få ved å bytte over fra privatabonnementer til bedriftsabonnementet På Jobben, er ”enkelt administrasjon av flere brukere (mine sider), ferdig konterte bilag (faktura) og ikke minst gode priser”.
- Vår satsning er klart rettet mot bedrifter med inntil fem ansatte som ønsker selvbetjening via web – og lave priser. Network Norway er den kanalen som helt dedikert skal jobbe mot bedrifter, og da typisk mot de som har mer komplekse behov som krever kompetanse i innsalget, skriver Sandaker i en mail til Mobilen.no.