Dette er iPhone-eiere misfornøyd med
Ikke sikkert Apple-fanboys innrømmer det, men...
iPhone-kunder er som andre mobilkjøpere; noen er hellig overbevist om at de har fått tak i verdens beste mobil, mens andre skjeler til alle funksjonene andre smartmobiler har eller er bedre på.
Markedsundersøkelse
Høsten 2012 foretok Apple en markedsundersøkelse for å finne ut hvilke funksjoner kundene savnet aller mest. Grunnen til at det tok såpass lang tid før resultatet ble offentliggjort, er ifølge 9to5Mac den pågående rettssaken mellom iPhone og Samsung. Dermed skulle det ta halvannet år før andre enn Apple selv fikk vite resultatet av undersøkelsen.
Batteri, kart og skjermstørrelse
Det viktigste brukerne ville ha forbedret, var batteritid og kart. Høsten 2012 var kartfunksjonen i iPhone ekstremt dårlig, etter at Google Maps ble fjernet fra operativsystemet i det nye operativsystemet iOS 6. Det tredje sterkeste ønsket blant kundene var større skjerm, og for de som ønsket det, virker nok iPhones fire tommer enda mer puslete nå enn for halvannet år siden. En del klaget også på at det var få muligheter for individuell tilpasning av menyer og funksjoner.
Lightning-kontakten
Mange mislikte at man måtte bytte ut iPhone-tilbehør på grunn av den nye Lightning-kontakten. Lojale Apple-kunder hadde mye utstyr som kun passet til 30-pinskontakten, en tilkobling iPhone hadde hatt siden første generasjon kom i 2007.Nå tyder mye på at iPhone i fremtiden må bytte ut Lighting-kontakten med micro-USB, iallfall i Europa.
Det var også mange som syntes at Siri har stort forbedringspotensial. Holdbarheten kom helt nede på syvendeplass på klagelisten, tross alle som skal ha opplevd at glassdekselet har knust.
Om Apple tar hensyn til sin egen markedsundersøkelse, gjenstår å se, men mye tyder på at det dukker opp en større iPhone under høstlanseringen.
Les også: EU vil få bukt med Apples spesialkabler
(Kilde: 9to5Mac)