Adjø, parkeringsbøter
EasyPark dropper krav om abonnement for å bruke tjenesten.
Det kan føles både irriterende og urettferdig å få parkeringsbot, og som oftest er det lite å gjøre med den når parkeringsbetjenten først har gått inn for å gjøre jobben sin. Selskapet EasyPark leverer en mobil betalingsløsning for parkering i hele landet, og dekker blant annet parkeringsplasser som drives av Europark og Q-park og de fleste norske kommuner.
Nå har de sluppet en ny versjon av parkeringsappen sin. Det vesentligste er at du ikke lenger trenger å ha et løpende abonnement for å bruke EasyPark når du parkerer.
– EasyPark tar med denne lanseringen et langt steg mot alle de som ikke er storbrukere av parkering, men som likevel ønsker fleksibiliteten man oppnår ved å betale med mobilen. Prisen er vanlig parkeringspris pluss 15 prosent, men det er ingen bindingstid og heller ingen månedsavgift, sier administrerende direktør Christian Sæterhaug i EasyPark til Mobilen.no
– Det er ikke uvanlig å overbetale 20-30 prosent siden man ikke alltid vet hvor lenge man skal stå, med med appen betaler kundene kun for den tiden de faktisk står parkerert, sier han videre.
Utvid parkeringstiden
Feilparkering er en ting, men det er mange som får bot fordi tiden parkeringslappen har gått ut. Med EasyPark har du parkometeret i appen, og kan utvide eller stoppe parkeringen akkurat som du ønsker. Parkeringen belastes bankkortet ditt.
Parkeringsvaktene sjekker registreringsnummeret på bilen din i EasyParks database ved kontroll.
Last ned EasyPark-appen til Android eller iPhone. En versjon til Windows Phone er under utvikling i samarbeid med Nokia og Microsoft, og blir lansert i september.
Les også: Her er de beste bilappene