Tek.no

Nyhet

One Call topper Norsk kundebarometer

iStockphoto

Norsk kundebarometer 2011 ble offentliggjort denne uken.

Se også: Disse kundene er mest fornøyde

For første gang topper en mobiloperatør listen over selskapet med de mest fornøyde kundene.

One Call slår Flytoget, Hurtigruten og Vinmonopolet, og legger seg helt på toppen av undersøkelsen utført av handelshøyskolen BI.

One Call-sjef Øistein Eriksen er naturligvis storfornøyd med målingen:

- Vi syns naturlig nok at dette er et veldig bra barometer. I dag er vi veldig glade og ydmyke, og er takknemlige for denne fantastiske tilbakemeldingen på det vi har jobbet for, sier Eriksen til Inside Telecom.

- Skal ikke bli tilbakelente

Eriksen understreker at fornøyde kunder har vært sentralt i One Call-prosjektet fra dag én. Tanken er at fornøyde kunder gir god inntjening, og nå får selskapet tilbakebetalt i målbar kundetilfredshet. Helt spesifikt hva One Call gjør for å oppnå så høy kundetilfredshet, kan ikke Eriksen svare på:

- Vi tror likevel at kundene er fornøyde med at vi er direkte og åpne. Hos oss er det tydelig hva telefoner og abonnement koster. Nå skal vi ikke bli tilbakelente, men vise bransjen at fornøyde kunder er det beste man kan ha. Vi har lav kundegjennomstrømning, og kundene våre anbefaler oss til venner og bekjente, sier Eriksen.

- Ikke hyggelig å være sist

NetCom er på bunn blant mobiloperatørene, og har også de minst lojale kundene. Nest sist er Tele2, mens Chess og Telenor plasserer seg på pallen sammen med One Call.

- Det er klart vi ikke er fornøyd med dette resultatet. Men det er en motivasjon til å bli bedre på det vi er gode på, og gode på det vi er dårlige på, sier kommunikasjonssjef Øyvind Vederhus i NetCom.

Viktig med enkle produkter

Vederhus mener pris må veie tungt i undersøkelsen når One Call havner på topp, men sier at også for Netcom er det viktig å gjøre produktene enkle og oversiktlige:

- Det er viktig for kundene at det er enkelt å velge rett. Vi ser hele tiden på hvordan vi kan gjøre porteføljen vår enklere og mer oversiktlig, og har også noen spennende planer på trappene, avslutter Vederhus.

Les også
Nå kan du ikke lenger ringe gratis
Les også
Telenor har tapt 18 000 mobilkunder
Les også
Disse kundene er mest fornøyd
annonse

Les også