Nyhet

Nokia har mistet appellen

For Nokia taper nå til konkurrentene i forhold til aldersgruppen tenåringer. Det viser en undersøkelse gjort blant tenåringer i 31 land, skriver svenske Mobil. Hele 58.846 tenåringer uttalte seg om hvilket varemerke de foretrakk.
Riktignok kommer Nokia ut på topp i 15 av de 31 landene som var med i undersøkelsen til den sosiale nettverkstjenesten Habbo. I land som Storbritannia, Tyskland, Danmark og Sveits er det imidlertid Sony Ericsson som ligger på topp. Da undersøkelsen ble gjennomført forrige gang i 2006 lå Nokia på topp i alle de landene.
Undersøkelsen viser videre at flere og flere bruker mobilens multimediefunksjoner. I 2006 hørte 38 prosent av tenåringene på musikk via mobilen. Nå er tallet helt oppe i 71 prosent. Videre bruker 71 prosent mobilen til å ta bilder og video.

Les også
Mobilen for barn og tenåringer
annonse