Lover halv pris på kontantkort
Chilimobil angriper de etablerte teleselskapene.
– Ca 1, 5 millioner nordmenn ringer i dag med kontantkort og betaler mer enn dobbelt så mye som de burde gjøre, sier administrerende direktør Harald Bøyum i Chilimobil.
Den 17. april får de etablerte mobilselskapene konkurranse fra det nystartede mobilselskapet Chilimobil, som lover å gjøre det lønnsomt å betale på forhånd i stedet for å kjøpe et vanlig mobilabonnement.
Nyetableringen kommer bare få uker etter at Idar Vollvik solgte kundebasen i sitt mobilselskap Ludo Mobil til Chess.
Telenor- og NetCom-topper med på laget
Bak Chilimobil står blant annet tidligere toppsjef i Telenor Mobil, Ingvild Myhre, og tidligere produktdirektør i NetCom, Harald Bøyum. Myhre har også vært sjef i Network Norway. I tillegg har det nye selskapet fått med seg tidligere daglig leder i Lebara, Rune Blytt, tidligere kommersiell sjef i NetCom, Lars Ryen Mill, samt Egil Skibenes, gründer av Network Norway og ID-gruppen.
Chilimobil vil fra og med 17.april være tilgjengelig på nett og i samtlige Narvesen, 7-eleven og Shell 7-eleven butikker over hele Norge. Chilimobil benytter Telenors mobilnett, men skal ifølge en pressemelding tilby kontantkort til halve prisen av hva Telenor tar.
Minuttprisen er 19 øre, men da må du lade kontantkortet med 399 kroner per 30 dager. Ellers koster det 29 øre. Dataprisen er 2,99 kroner per MB, og maks 10 kroner per dag.
– Kontantkortkundene har vært mobiltelefonselskapenes melkeku i årevis. De er trolig de eneste forbrukerne som straffes for å betale på forhånd. Det har vi gjort noe med. Med vårt kontantkort kan du i praksis ringe dobbelt så lenge i forhold til for eksempel NetCom, Telenor og Chess – med samme fleksibilitet og med de laveste prisene i markedet, sier Bøyum.
Ifølge Chilimobil brukes kontantkort av kunder i alle aldre, men de mest aktive brukerne er ungdom mellom 20 og 30, som har behov for kontroll på telefonutgiftene.