Til hovedinnhold

Photoshop-utvikler går til Microsoft

Mark Hamburg har forlatt Adobe til fordel for Microsoft. Hamburg er blant annet kjent som en av arkitektene bak Photoshop, og som gründer av Photoshop Lightroom. Hamburg ble ansatt hos Adobe høsten 1990 da Photoshop 1.0 ble lansert.

Hamburg er i 1999 blitt kåret til årets oppfinner av organisasjonen Silicon Valley Intellectual Property Law Association, og ble i 2003 valgt inn den presisjetunge National Association of Photoshop Professionals' Hall of Fame.

Hamburgs neste oppgaver blir først og fremst jobbe med brukergrensesnitt i Microsoft-produkter.

(Kilder: News.com, PhotoshopNews)

Mer om
annonse
Tek.no er en del av Schibsted Media. Schibsted Media AS og Schibsted ASA er ansvarlig for dine data på denne siden.Les mer her