Nyhet

Veldedighetsoperatøren

Nå kan danskene prate i mobil med god samvittighet. Et dansk mobilselskap We Mobile gir hele overskuddet til veldedighet.

Les også:
- Google vil bli mobiloperatør
- Bli mobiloperatør, du også
- Tjener millioner på veldedighet
Danmarks første nullprofitt-mobilselskap, We Mobile, lar overskuddet uavkortet gå til fem internasjonale, humanitære organisasjoner.  Grunnleggerne av selskapet er fire forretningsfolk som vil bruke sine evner til en god sak, uten å tjene en krone.

Velg selv

Abonnenten hos We Mobile velger selv hvilken organisasjon overskuddet skal gå til, det vil si minst 4 øre på hver SMS og telefonsamtale. Kunden kan velge mellom Unicef, (Danske) Røde Kors, Verdens Naturfond, Amnesty International og AIDS-Fondet.

Her kan man med god samvittighet velge det dyreste abonnementet. Gullabonnementet er beregnet på de som ønsker å ha en litt større mobilregning, og til gjengjeld blir overskuddet det dobbelte. Gullabonnementet medfører en prisøkning på fire øre pr minutt, og man må ringe 10 timer for å øke regningen med 24 kroner. Det er ikke mye, men det hjelper på.

Klar for hard konkurranse

We Mobile er klare over at det er hard konkurranse om markedet, så deres abonnementskostnader og takster er like billige som de fleste abonnementer fra etablerte mobiloperatører.

- Der er hard konkurranse på mobiltelefoni, så vi er nødt til å drive We Mobile nøyaktig like profft og med samme forretningsmessige innstilling som våre konkurrenter. Ellers kan vi ikke skape de verdier som vi ønsker å gi videre til organisasjonene. Og vi kommer ikke til å tjene en krone, sier en av initiativtakerne bak We Mobile, Jan Madsen til Poliktiken.dk.

annonse