Tek.no

Nyhet

Også Power lanserer Drive-Thru-handling

Power har satt opp egne portaler som markerer hvor kundene kan stille seg i kø for å få utlevert klikk-og-hent-varene sine rett i bilen.
Power
24 Mar 2020 11:52

Butikkjedene prøver stadig å komme med nye «tiltak» for å gjøre det mulig for kundene å handle, og sist ut er Power. De kaster seg på trenden som blant annet Elkjøp og Biltema allerede praktiserer, nemlig at kundene kan bestille varer med klikk-og-hent og få dem levert direkte ut i bilen.

Power-sjef Anders Nilsen forteller at idéen kom fra en av medarbeiderne i kjeden i forrige uke, og at tjenesten ble utviklet på få dager. 60 butikker har fått løsningen nå, og flere butikker kommer i løpet av kort tid, opplyser Powers markedssjef Elizabeth Gill til Tek.no.

Betaler med Vipps

«Drive-Thru»-konseptet til Power fungerer slik at kunden reserverer varen eller varene som vanlig med klikk-og-hent på Power.no, kjører til butikken og ringer et telefonnummer han har fått oppgitt. Betjeningen bringer så varene til bilen, og kunden betaler med Vipps.

– På denne måten sikrer vi at kundene får tak i det de trenger uten at de trenger å forlate bilen, sier Nilsen i en melding.

Power har sågar satt opp en egen portal som markerer venteområdet. Dobbelt så mange velger klikk og hent nå enn i fjor, melder kjeden.

Kaster seg på trend

Hovedkonkurrenten Elkjøp tilbyr som nevnt allerede klikk-og-hent-levering rett i bilen. I motsetning til hos Power betaler man der allerede ved bestilling på nett, og så leveres varene enten i bagasjerommet eller gjennom vinduet.

Først ut var likevel Biltema. Der bestiller du på nett, og så sender du en SMS ved ankomst utenfor butikken, hvorpå en ansatt kommer ut og leverer varene til deg.

– Vi har hatt dette siden forrige torsdag nå, på alle butikkene våre i hele landet. Bare på lørdag benyttet 1500 kunder seg av Drive-in-tilbudet vårt. Vi får fortsatt besøk i butikkene våre, men vi ser at de som tidligere valgte å plukke opp varer i kassen, nå velger drive-in-løsningen i stedet, sier markedsansvarlig Monica Videm i Biltema til Tek.no.

I senere tid har også NetOnNet slengt seg med og tilbyr drive-thru-løsning i sine 31 Lagershoper i Sverige og Norge.

annonse