Slik klager du på dårlig dekning
– Vi trenger hjelp fra kundene for å bli bedre, sier Netcom.
Denne saken er første gang publisert i 2013, men er nå oppdatert med ny informasjon i forbindelse med Amobils store test av mobilt bredbånd »
Stadig færre av oss velger å ha fasttelefon hjemme. Dermed blir mobiltelefonen og –dekningen desto viktigere. Så hva gjør du hvis du for eksempel har flyttet inn i et nytt hus og innendørsdekningen er for dårlig?
Det første du bør gjøre, er å si fra til mobiloperatøren din, så de kan få en sjanse til å rette opp problemet. De forskjellige operatørene har forskjellige rutiner for å følge opp dekningsproblematikk.
Les også: Derfor har innendørsdekningen blitt dårligere
Telenor ber kunder om å melde inn dekningsproblemer via kundeservice eller til Telenor Norge på Facebook. I tillegg er dekningsdirektør Bjørn Amundsen både på Twitter og Facebook.
– Han klarer ikke svare alle, men det er en mulighet til å ta kontakt der, sier informasjonssjef Anders Krokan i Telenor.
Alle er på Facebook
Netcom ber kunder med dekningsproblemer ta kontakt med kundesenteret på telefon 05050 eller på Facebook. Hos Netcom logges alle henvendelser som har med dekning å gjøre i et eget støttesystem, som videreformidles til de som jobber med å forbedre dekningen.
– Dekningshenvendelser er viktige i det kontinuerlige arbeidet med å planlegge og forbedre dekning over hele landet, og vi setter stor pris på tilbakemelding fra våre kunder, sier kommunikasjonsrådgiver Charlotte Erikstad i Netcom til Mobilen.no.
Tele2 ber kundene ta kontakt dersom de opplever dårlig dekning:
– Vi har gode rutiner for dekningshenvendelser på alle våre kundeservicesentre og på våre Facebook-sider, sier direktør for PR og samfunnskontakt Henning Lunde i Tele2 til Mobilen.no.