Zodiac får Sony Ericsson

Zodiac har fra før av vært autorisert verksted for Motorola, Nokia, LG, Samsung, Siemens, Qtek og Alcatel. Av de store er det bare Sony Ericsson som har manglet. Men nå er autoriseringen å plass, og dermed kan Zodiac reparere de aller fleste mobiltelefoner du får kjøpt her til lands.

Ansetter
For Zodiac er dette en viktig avtale. Sony Ericsson har de siste årene tatt stadig større deler av det norske mobilmarkedet, og er i dag omtrent like store som Nokia. Avtalen innebærer at Zodiac nå kan ansette flere nye serviceteknikere. – Vi har tre serviceteknikere som jobber med Sony Ericsson nå. Innen sommeren regner vi med å ansette 4-5 til, sier Rune Tollefsen, markedssjef i Zodiac til mobilen.no. Selskapet vil da være oppe i 25 rene serviceteknikere.

Med avtalen på plass kan Zodiac tilby Sony Ericsson-brukere i Oslo-området rask service dersom noe skulle skje med mobilen. – Normalt tar en reparasjon 1-2 dager. Siemens og Samsung tar på grunn av delesituasjonen litt lenger tid, men normalt er også disse mobilene reparert i løpet av tre dager, sier Tollefsen.

Hurtigreparasjon
Men haster det kan telefonen repareres enda raskere. – Tar du telefonen med deg til verkstedet vårt på Storo kan vi fikse den med det samme, sier Tollefsen En ekspressreparasjon tar omtrent en time, avhengig av hva som er galt.

Prisen for å få reparert telefonen med det samme er 250 kroner.

Bedre kvalitet
Zodiac har reparert mobiltelefoner siden de første apparatene kom til Norge, og har følgelig kunnet følge utviklingen tett. Tollefsen er ikke enig i at dagens apparater er av dårlig kvalitet. – Jeg synes kvaliteten på mobiltelefonene har tatt seg opp i det siste, sier Tollefsen. Samtidig har verkstedene fått en del nye oppgaver.

- Nye mobiltelefoner er mer avanserte, og vi gjør en god del software-oppgradering. Folk greier stort sett ikke å gjøre dette selv, med mindre de er særlig datakyndige. I den forbindelse har Tollefsen et lite hjertesukk. – Når vi får en telefon til oppgradering forsvinner gjerne informasjon som kunden har lagret. Dersom det er viktig informasjon på mobilen må kunden huske å ta backup. Eventuelt må kunden be verkstedet om å gjøre dette. Får vi ingen annen beskjed risikerer kunden at data går tapt, sier Tollefsen.

Norges beste mobilabonnement

Mars 2017

Kåret av Tek-redaksjonen

Jeg bruker lite data:

Komplett MiniFlex 1GB


Jeg bruker middels mye data:

Telio FriBruk 5GB+EU


Jeg bruker mye data:

Komplett MaxiFlex 10GB


Jeg er superbruker:

Komplett MegaFlex 30GB


Finn billigste abonnement i vår mobilkalkulator

Forsiden akkurat nå

Til toppen